Статтю присвячено теоретико-методологічним аспектам читання лекцій з дисциплін природничо-математичного циклу іноземним студентам підготовчих факультетів ВНЗ в плані комплексного вирішення проблеми формування комунікативної компетенції в навчально-професійній сфері спілкування. Досягнення поставленої мети потребує розвитку у студентів всіх видів мовленнєвої діяльності – читання, аудіювання, письма, мовлення – на основі повторення, систематизації та узагальнення предметного матеріалу. Вирішення проблеми також передбачає використання різноманітних форм, методів, засобів і характеру взаємодії учасників навчально-виховного процесу при оптимальному поєднанні індивідуальних та групових форм діяльності на принципах особистісно орієнтованого і розвиваючого навчання. Проаналізовано основні проблеми, що виникають, та запропоновано можливі шляхи їх вирішення.
Статья посвящена теоретико-методологическим аспектам чтения лекций по дисциплинам естественно-математического цикла иностранным студентам подготовительных факультетов вузов в плане комплексного решения проблемы формирования коммуникативной компетенции в учебно-профессиональной сфере общения. Достижение поставленной цели требует развития у студентов всех видов речевой деятельности – чтения, аудирования, письма, говорения – на основе повторения, систематизации и обобщения предметного материала. Решение проблемы также предусматривает использование разнообразных форм, методов, средств и характера взаимодействия участников учебно-воспитательного процесса при оптимальном сочетании индивидуальных и групповых форм деятельности на принципах личностно ориентированного и развивающего обучения. Проанализированы основные проблемы, которые возникают, и предложены возможные пути их решения.
The paper is devoted to theoretical and methodology aspects of lecturing on disciplines of nature-mathematical science cycle for foreign students of preliminary faculties in high-educational institutions in the framework of complex problem of forming the communicative competence in educational and professional sphere of relations. Achievement of the aim requires developing all the types of speech activity, namely, reading, auding, writing, and speaking on the basis of repeating, systematization and generalization of the subject material. The solution of the problem also foresees application of various forms, methods, means, and character of interaction for participants of educational and brining-up process at optimal combination of individual and group forms of activity on the principles of individually oriented and developing teaching. The principal problems which arise have been analyzed and possible ways for their solution have been proposed.