Статтю присвячено проблемі навчання студентів технічних спеціальностей написання текстів у співавторстві. У статті узагальнено досвід вчених та практиків щодо навчання створення текстів у співавторстві; розглянуто доцільність навчання студентів немовних вищих навчальних закладів написання колективних публікацій; зазначено типи текстів у співавторстві; обґрунтовано можливу кількість студентів у групах. Також представлено визначення “письмо у співавторстві” з урахуванням особливостей навчання студентів технічних спеціальностей; окреслено етапи організації навчання написання текстів у співавторстві, ролі (письменник / автор / співавтор, редактор, лідер, координатор), стратегії (послідовне написання одним автором, паралельне письмо з горизонтальним розподілом, реактивне письмо), технології, інструментарій, зазначено важливість таких складових, як дистантність, синхронність / асинхронність та контроль.
Статья посвящена проблеме обучения написанию текстов в соавторстве. В статье обобщен опыт ученых и практиков по обучению создания текстов в соавторстве; рассмотрена целесообразность обучения студентов неязыковых вузов написания коллективных публикаций, указаны возможные типы текстов в соавторстве, обосновано возможное количество студентов в группах. Также представлено определение "письмо в соавторстве" с учетом особенностей обучения студентов технических специальностей; обозначены этапы организации обучения написания текстов в соавторстве, роли (писатель / автор / соавтор, редактор, лидер / координатор), стратегии (последовательное написание одним автором, параллельное письмо с горизонтальным распределением, реактивное письмо), технологии, инструментарий, дистантность, синхронность / асинхронность и контроль.
The paper deals with teaching collaborative writing. In this paper the experience of scholars and practitioners to teach collaborative writing is summarized; the feasibility of teaching non-language students of higher educational institutions to create collective publications is considered; the possible types of the texts are indicated; the number of students in groups are substantiated. Also the definition of “collaboration writing” with the peculiarities of the learning process of technical students is given; the stages of learning in collaboration, roles (writer / author / co-author, editor, leader, coordinator), strategies (sequential single writing, parallel writing with horizontal division, reactive writing), technologies, tools, remoteness, synchronicity / asynchronicity and control are outlined.