Статтю присвячено теоретико-методологічним аспектам розробки і створення
комунікативно орієнтованого підручника математики для іноземних студентів підготовчих
факультетів вищих навчальних закладів. На підставі узагальнення багаторічного науково-педагогічного досвіду, у тому числі й власного, з урахуванням специфіки дидактичних цілей і
завдань довузовскої підготовки іноземних громадян , запропоновано й обговорено концепцію
підручника. Показано, що характерними особливостями такого підручника повинні бути
пропедевтичне призначення, базування на чіткій і послідовній міжпредметній координації,
можливість забезпечення особистісно орієнтованого навчання, спрямованість на формування
у студентів-іноземців комунікативних компетенцій, предметних знань, умінь та навичок
мовою навчання. Методологія створення підручника математики може бути використана під
час розробки та створення підручників з природничо-наукових дисциплін для іноземних
студентів підготовчих факультетів ВНЗ.
Статья посвящена теоретико-методологическим аспектам разработки и создания
коммуникативно-ориентированного учебника математики для иностранных студентов
подготовительных факультетов высших учебных заведений. На основании обобщения
многолетнего научно-педагогического опыта, в том числе и собственного, с учетом специфики
дидактических целей и задач довузовской подготовки иностранных граждан, предложена и
обсуждена концепция учебника. Показано, что характерными особенностями такого учебника
должны быть пропедевтическое предназначение, базирование на четкой и последовательной
межпредметной координации, возможность обеспечения личностно-ориентированного
обучения, направленность на формирование у студентов-иностранцев коммуникативных
компетенций, предметных знаний, умений и навыков на языке обучения. Методология создания
учебника математики может быть использована при разработке и создании учебников по
естественнонаучным дисциплинам для иностранных студентов подготовительных
факультетов вузов.
The article is devoted to theoretical and methodological aspects of the making of a
communicative-oriented math textbook for foreign students of universities preparatory departments.
Тhe concept of the textbook is suggested and discussed using generalizations including our many
years’ teaching experience, taking into account the specifics of preliminary training of foreign students.
It is shown that the characteristic features of such textbook should be propaedeutic purpose, basing on
the interdisciplinary coordination, possibility of providing student-centered learning; focus on the
formation of foreign students communicative competences, subject knowledge and skills in language
learning. Suggested methodology can be used for making of textbooks at natural sciences for foreign
students of universities preparatory departments.