У статті розглянуто особливості створення сучасним учителем педагогічно доцільного
середовища в школі. Педагогічно доцільним середовищем вважаємо колектив класу(школи), у
якому панує атмосфера взаємодовіри, взаємодопомоги, взаєморозуміння, співпраці між
педагогами та учнями. Саме завдяки такій атмосфері середовище, у якому перебуває дитина,
здійснює потужний виховний вплив на неї. Доведено, що таке педагогічно доцільне шкільне
середовище можна створити завдяки спеціальній цілеспрямованій роботі вчителя.
Проаналізовано думки деяких класиків педагогіки (Я. А. Коменського, А. Макаренка,
В. Сухомлинського, С. Русової та ін.) щодо ролі особистості вчителя у вихованні дитини. У
результаті такого аналізу доведено, що першочергову роль у процесі виховання дитини шляхом
створення педагогічно доцільного середовища в сучасній школі відіграють особистісні риси
педагога, такі як любов до дітей, уміння їм довіряти та вчитися у них.
В статье рассмотрены особенности создания современным учителем педагогически
целесообразной воспитательной среды в школе. Педагогически целесообразной средой считаем
колектив класса(школы), в котором царит атмосфера взаимодоверия, взаимопомощи,
взаимопонимания, сотрудничества между педагогами и детьми. Именно благодаря такой
атмосфере среда, в которой находится ребенок, создает мощное влияние на него. Доведено,
что такую педагогически целесообразную среду можна создать благодаря специальной
целенаправленной работе учителя. Проанализированы мысли некоторых классиков педагогики
(Я. А. Коменского, А. Макаренка, В. Сухомлинского, С. Русовой и др.) относительно роли
личности учителя в воспитанни ребенка. В результате такого анализа доведено, що главную
роль в процессе воспитаня ребенка, путем создания педагогически целесообразной среды в
современной школе, играют личные качества педагога, такие, как любов к детям, умение им
доверять и учиться у них.
This article is about creating pedagogical environment at school by teacher. Pedagodical
environment is like a class collective which has rapport and corporation between teachers and
students. This atmosphere makes strong this educational intluence on children. It is proven, that this
educational environment be only created by ambitious teachers. This minds about role teacher in
education children of some masters of pedagogic (Y. A. Komenskogo, A. Makarenko,
V. Suhomlinskogo, S. Rusovoi, ect) pertaining to role of teacher in the education of children. In the
result of this analysis was proved that the first role underway of educational child by the way of
creating pedagogical appropriate educational environment in the modern school play aun teachers of
the teacher such as devotion to children, canticle him and study from children.