У статті проаналізовано педагогічну спадщину М. І. Пирогова, виявлено педагогічні ідеї,
погляди, що сприяли розвитку дидактики вищої школи, а також визначено роль ученого у
розвитку цієї галузі педагогіки вищої школи. Актуалізовано педагогічні погляди М. І. Пирогова:
дублювання на лекціях змісту підручників, посібників; використання проблемних та активних
методів навчання; тьюторство; залучення студентів до науково-дослідницької діяльності;
організація самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів; співвідношення аудиторної і самостійної роботи студентів; підготовка викладача вищої школи.
В статье проанализировано творческое наследие Н. И. Пирогова, выявлены
педагогические идеи, взгляды, которые способствовали развитию дидактики высшей школы , а
также определена роль ученого в развитии данной отрасли педагогики высшей школы.
Актуализированы педагогические взгляды Н. И. Пирогова: дублирование на лекциях содержания
учебников, пособий; использование проблемных и активных методов обучения; тьюторство; привлечение студентов к научно-исследовательской деятельности; организация учебно-познавательной деятельности студентов; соотношения аудиторной и самостоятельной работы студентов; подготовка преподавателя высшей школы.
The article provides for analysis of pedagogical legacy of Mykola I. Pyrogov bringing to light
pedagogical ideas, views which have contributed to development of dydactics of high school as well as
determining the role of a scientist in evolution of this branch of pedagogics of high school. Pedagogical
views of Mykola I. Pyrogov have been updated including duplication of the content of manuals and
guides during lectures; use of problematic and active methods of training; tutorship; students’
involvement in scientific and research activities; arrangement for students’ self training; correlation
between classroom based and self training of students; vocational training of lecturers of high school.