У статті порушується проблема адаптивного навчання в контексті професійної
підготовки майбутнього вчителя-педагога і психолога. На базових теоретико-практичних
засадах розроблено професійно-орієнтовану концепцію реалізації адаптивної функції навчання в
структурі первинного професійного становлення вчителя початкової школи. Доведено, що
високі адаптивні можливості навчання успішно реалізуються за рахунок домінування
цінностей, зв’язаних передусім з особистісно-професійним розвитком студентів. Ця позиція,
сукупно з їх професіоналізацією й спеціалізацією, виступає в ролі умови, адекватної сутності
адаптивного навчання, вибору його теоретико-прикладного змісту, форм і методів оволодіння
знаннями й способами активного їх застосування в майбутній професійній діяльності.
В статье поднимается проблема адаптивного обучения в контексте профессиональной
подготовки будущего учителя-педагога и психолога. На базовых теоретико-практических
началах разработана профессионально-ориентированная концепция реализации адаптивной
функции обучения в структуре первичного профессионального становления учителя начальной
школы. Доказано, что высокие адаптивные возможности обучения успешно реализуются за
счет доминирования ценностей, связанных, в первую очередь, с личностно-профессиональным
развитием студентов. Эта позиция, совокупно с их профессионализацией и специализацией,
выступает в качестве условия, адекватной сущности адаптивного обучения, выбора его
теоретико-прикладного содержания, форм и методов овладения знаниями и способами
активного их применения в будущей профессиональной деятельности.
The article raised the problem of adaptive learning in the context of preparing future teachereducator and psychologist. In the basic theoretical and practical principles developed professionallyoriented concept implementation of an adaptive learning function in the structure of primary
professional becoming an elementary school teacher. Proved that high adaptive capacity study
successfully implemented by the dominance of values associated primarily with personal-professional
development of students. This position, in conjunction with their professionalism and specialization,
acts as a condition of an adequate nature of adaptive learning, the choice of its theoretical and applied
content, forms and methods of the mastery of knowledge and ways of their active use in their future
careers.