Стаття присвячена експериментально-психологічному дослідженню ступеня самоактуалізації студентів, які здобувають освіту за різними спеціальностями. У статті аналізується вплив різних чинників на самоактуалізацію студентів, виявляються умови, що мають велике значення для виявлення загальних показників рівня самоактуалізації. Встановлено залежність декількох факторів: економічного стану, самооцінки, соціальної активності, рівня досягнення успіху від ступеня самоактуалізації. Для розвитку самоактуалізації у студентів залежно від напрямку спеціальності важливе формування мотиву навчання, а також виявлення їх потенційних можливостей.
This paper is devoted to experimental psychological research degree of self-actualization of students receiving education in various specialties. The article analyzes the influence of various factors on the self-actualization of students identified conditions that are important to identify common indicators of the level of self-actualization. Dependence of several factors: economic status, self-esteem, social activity, the level of success of the degree of self-actualization. Recommended for self-actualization of students depending on the direction of specialty training is important to the formation of a motive, and identify their potential.