Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика формування вмінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лу Чен
dc.date.accessioned 2015-11-12T09:53:43Z
dc.date.available 2015-11-12T09:53:43Z
dc.date.issued 2015-11
dc.identifier.citation Лу Чен. Методика формування вмінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано : автореферат дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Лу Чен ; наук. кер. О. Є. Реброва ; М-во освіти і науки України ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – К., 2015. – 21 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8476
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02  теорія і методика музичного навчання.  Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2015. У дисертації актуалізовано питання оволодіння майбутніми учителями музики художньо-виразним, переконливим виконанням музичних творів на фортепіано на основі умінь музично-виконавської артикуляції, яка входить до структури інтонаційного виконавського комплексу музиканта-інструменталіста. Розкрито феномен музичної артикуляції в контексті психологічної, феноменолого-теоретичної та герменевтично-інтерпретаційного методології. Визначено сутність умінь музично-виконавської артикуляції  це атрибут художньої техніки, що формується в процесі освоєння виконавсько-тактильних прийомів звуковидобування, заснований на усвідомленому ставленні до інтонаційної, фразеологічної, семантичної, художньо-стильової диференціації музичних властивостей твору, здійснюваних під впливом слухових уявлень і самоконтролю, які забезпечують індивідуально-творчу якість його інтерпретації. Розроблено та експериментально доведено ефективність методики формування таких умінь на основі лінгвокультурного, культурологічного, транскультурного, антропологічного та полімодального підходів. uk_UA
dc.description.abstract This thesis for procurement of education level of the Candidate of Pedagogical Sciences under speciality 13.00.02 - Theory and Methodology of Teaching Musical Disciplines. - National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv, 2015. This thesis contains raise of the question of mastering artistic-expressive, convincing performance of musical compositions on fortepiano by perspective music teachers on ground of music performance articulation skills being the part of structure of innovative performance complex of musician-instrumentalist. The essence of music performance articulation skills has been determined - it is the attribute of artistic technique being form within the process of mastering with the help of performancetactile articulation techniques grounded on conscious relations to innovative, phrasal, semantic and artistic-stylistic differentiation of composition’s musical characteristics, performed under the influence of ear- minded imaginations and self-control which guarantees individual-creative interpretation of the composition. The efficiency of methodology of formation of such skills were developed and experimentally checked on ground of linguocultural, culturological, trans-cultural, anthropological and polymodal approaches. The positive results were achieved by virtue of implementation of pedagogical conditions: actualization of understanding of music performance articulation functional aspects, setting to reflex the feelings of interconnection of heartimbre, artistic-associative, tactile-plastic, innovative-imaginative processes upon performance of composition articulation; activation of unassisted search of value and conceptual essence of intonational-expressive performance on ground of artistic process of articulatory compensation. These conditions must be implemented phase by phase, specifically with due consideration of inception- reflexive, cognitive; performance-repetition, technological; search-compensatory, creative phases. uk_UA
dc.description.abstract Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук по специальности 13.00.02  теория и методика музыкального обучения.  Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова, Киев, 2015. В диссертации актуализирован вопрос овладения будущими учителями музыки художественно-выразительным, убедительным исполнением музыкальных произведений на фортепиано на основе умений музыкально- исполнительской артикуляции, которая входит в структуру интонационного исполнительского комплекса музыканта-инструменталиста. Определена сущность умений музыкально-исполнительской артикуляции  это атрибут художественной техники, который формируется в процессе освоения исполнительско-тактильными приемами звукоизвлечения, основанными на осознанном отношении к интонационной, фразеологической, семантической, художественно-стилевой дифференциации музыкальных свойств произведения, осуществляемых под влиянием слуховых представлений и самоконтроля, что обеспечивает индивидуально-творческую интерпретацию произведения. Разработана и экспериментально проверена эффективность методики формирования таких умений на основе лингвокультурного, культурологического, транскультурного, антропологического и полимодального подходов. Позитивные результаты получены путём внедрения педагогических условий: актуализация понимания функциональных аспектов музыкально- исполнительской артикуляции; установка на рефлексию ощущений взаимосвязи слухо-тембральных, художественно-ассоциативных, тактильно-пластических, интонационно-образных процессов при работе над артикуляцией произведения; активизация самостоятельного поиска ценностно-смысловой сущности интонационно-выразительного исполнительства на основе творческого процесса артикуляционной компенсаторики. Данные условия вводятся поэтапно, с учётом установочно-рефлексивного, когнитивного; исполнительско-репетиционного, технологического; поисково-компенсаторного, творческого этапов. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher копіювальний центр «На Канатній» м.Одеса uk_UA
dc.subject інтонація uk_UA
dc.subject інтонаційно-виконавський комплекс uk_UA
dc.subject музична артикуляція uk_UA
dc.subject уміння музично-виконавської артикуляції uk_UA
dc.subject фортепіанна підготовка майбутніх учителів музики uk_UA
dc.subject intonation uk_UA
dc.subject intonation and performance complex uk_UA
dc.subject musical articulation uk_UA
dc.subject music performance articulation skill uk_UA
dc.subject perspective music teachers fortepiano training uk_UA
dc.subject интонация uk_UA
dc.subject интонационно-исполнительский комплекс uk_UA
dc.subject музыкальная артикуляция uk_UA
dc.subject умение музыкально-исполнительской артикуляции uk_UA
dc.subject фортепианная подготовка будущих учителей музыки uk_UA
dc.subject.classification 378.013+780.71 uk_UA
dc.title Методика формування вмінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу