В статті показано, що в якості методологічних основ трудового навчання Д. Тхоржевський вбачав психолого-педагогічну теорію гармонійного розвитку особистості та психологічні теорії
діяльності й перенесення знань і вмінь; ґрунтовні принципи трудового навчання (політехнічну освіту, поєднання навчання з продуктивною працею, профорієнтаційну роботу та формування в учнів творчого ставлення до праці), а також відповідні їм функції, які визначили змістові лінії освітньої галузі “Технології” й самого навчального предмета (ознайомлення учнів із навколишнім середовищем, з людською діяльністю, формування в них якостей особистості відповідно до вимог суспільства, забезпечення розвитку здібностей).
The paper shows that as the methodological foundations of labor studies D. Thorzhevskyy saw psycho-pedagogical theory harmonious development of personality and psychological activity theory and transfer of knowledge and skills; fundamental principles of labor training (polytechnic education, combining education with productive labor, vocational work and development of students’ creative attitude to work) and their corresponding functions are defined semantic line educational field “Technology” and the same academic subject (acquaint students with the surrounding environment from human activities and formation of their personality traits according to the requirements of society, development of skills).