В данной статье рассмотрена роль электронных учебно-методических комплексов в повышении информационного потенциала библиотеки, современное состояние и тенденции развития в данной сфере. На основе проведенного исследования автор раскрывает особенности повышения информационного потенциала библиотеки за счет перепланировки ее цифровой
инфраструктуры. Особое внимание обращается на значимость создания базы электронных учебно-методических комплексов. Выявлена и обоснована необходимость создания базы электронных
учебно-методических комплексов. Поскольку в библиотеках вузов на первый план выходят образовательные потребности пользователя, информационный потенциал зависит от реструктуризации и реинжиниринга информационно-образовательной среды библиотек.
This article considers the role of electronic teaching materials in increasing the library
information capacity, the current status and development trends in this area. The author describes the
increased information potentialof the university library, resulting from the redevelopment of its digital
infrastructure. Special attention is drawn to the significance of the creation of electronic educational and
methodical complexes database. The need for the creation of electronic educational and methodical
complexes database is explained and justified in this research paper. Since the main aim of university
libraries is to satisfy educational needs of the user, so the information potential should be dependent on
restructuring and reengineering of library educational and information environment.