Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Графічна діяльність як засіб розумового розвитку учнів VIII - IX класів на уроках креслення (методичний аспект)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Щетина, Надія Петрівна
dc.date.accessioned 2015-09-03T14:47:49Z
dc.date.available 2015-09-03T14:47:49Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Щетина, Надія Петрівна. Графічна діяльність як засіб розумового розвитку учнів VIII - IX класів на уроках креслення (методичний аспект) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. П. Щетина ; наук. кер. В. К. Сидоренко ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2001. — 22 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7982
dc.description.abstract У дисертації теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено можливість розумового розвитку школярів на уроках креслення. Визначено та обґрунтувано дидактичні умови здійснення розумового розвитку школярів на уроках креслення. Розроблено показники і рівні розумового розвитку школярів у процесі графічної діяльності. Створена система графічних задач, які сприяють підвищенню рівня продуктивної діяльності школярів на уроках креслення. У процесі дослідження розроблено узагальнений алгоритм процесу розв’язування графічної задачі, який передбачає активізацію розумової діяльності учнів на всіх етапах її розв’язування. Визначені у процесі дослідження графічні задачі стали основою для розробки нового навчального посібника з креслення у вигляді робочого зошита. Теоретично обгрунтовано функції робочого зошита з креслення та вимоги до нього як цілісного засобу організації продуктивної діяльності учнів на уроках креслення. За результатами дослідження створено навчальну програму з методики викладання креслення, яка передбачає підготовку студентів до здійснення розумового розвитку учнів у процесі їх графічної діяльності. uk_UA
dc.description.abstract Диссертация посвящена теоретическому обоснованию и экспериментальной проверке возможности умственного развития школьников на уроках черчения. На основе всестороннего анализа литературных источников определено, что умственная деятельность на уроках черчения представляет собой взаимодействие мыслительных операций, образного мышления и памяти. Показано, что умственные действия в графической деятельности выступают предпосылкой для создания образов, отображающих пространственные свойства и отношения предметов. Раскрыты механизмы создания графических образов предметов, которые основываются на умственных действиях. uk_UA
dc.description.abstract The thesis is dedicated to the theoretical substantiation and experimental verification of a possibility of pupils’ mental development at drawing lessons. Didactical conditions of pupils’ mental development at drawing lessons were defined and substantiated. Indexes and levels of pupils’ mental development during graphic activity were worked out. The system of graphic tasks was created, the tasks further to increase the level of pupils’ productive activity at drawing lessons. During research process the generalizing algorithm was worked out, it provides for activization of pupils’ mental activity at all stages of graphic tasks solving. Determined during research process graphic tasks became the basis for working out of new drawing manuals in the form of workbook. It is substantiated theoretical requirements and functions of drawing workbook as intact mean of organisation of pupils’ productive activity at drawing lessons. By research results the education program of technique of teaching of drawing is created, it provides for preparing of students for pupils’ mental development realization during their graphic activity. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject графічна діяльність uk_UA
dc.subject графічна підготовка uk_UA
dc.subject розумовий розвиток uk_UA
dc.subject мислительна операція uk_UA
dc.subject графічна задача uk_UA
dc.subject робочий зошит uk_UA
dc.subject графическая деятельность uk_UA
dc.subject графическая подготовка uk_UA
dc.subject умственное развитие uk_UA
dc.subject мыслительная операция uk_UA
dc.subject графическая задача uk_UA
dc.subject рабочая тетрадь uk_UA
dc.subject graphic activity uk_UA
dc.subject graphic education uk_UA
dc.subject mental development uk_UA
dc.subject mental operation uk_UA
dc.subject graphic task uk_UA
dc.subject workbook uk_UA
dc.subject.classification 372.874.4:744 uk_UA
dc.title Графічна діяльність як засіб розумового розвитку учнів VIII - IX класів на уроках креслення (методичний аспект) uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу