Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика викладання української літератури в старшій школі на екзистенціально-діалогічних засадах

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Токмань, Ганна Леонідівна
dc.date.accessioned 2015-08-29T18:03:08Z
dc.date.available 2015-08-29T18:03:08Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Токмань, Ганна Леонідівна. Методика викладання української літератури в старшій школі на екзистенціально-діалогічних засадах : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Г. Л. Токмань ; наук. кер. В. Г. Дончик ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2002. — 42 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7954
dc.description.abstract Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми викладання української лі-тератури в старшій школі на екзистенціально-діалогічних засадах. У дисертації представлено тео-ретично об´рунтовану та експериментально перевірену методичну систему, яка дає змогу вчите-леві-словеснику ініціювати екзистенційний розвиток учнів, формувати їхню інтерпретаційну сві-домість та проводити її естетизацію, виявляти та розвивати творчі філологічні і белетристичні здібності, виховувати вміння спілкуватися, досягати розуміння діалогічної природи твору мисте-цтва. uk_UA
dc.description.abstract Работа является теоретико-экспериментальным исследованием проблемы преподавания украинской литературы в старшей школе на экзистенциально-диалогических основах. В диссертации представлено теоретически обоснованную и экспериментально проверенную методическую систему, которая даёт возможность учителю-словеснику инициировать экзистентное развитие учеников, формировать их интерпретационное сознание и проводить его эстетизацию, проявлять и развивать филологические и беллетристические способности индивидуума, добиваться понимания диалогической природы произведения искусства и плюралистичности литературоведческого знания.Защищаются результаты теоретико-экспериментального исследования. Установлено, что учебный процесс является более эффективным, если преподавание ведётся на основе диалогизма и проблемности; диалогически изучаются литературные направления, проводятся исследования на границе с психологией и философией, создаются ситуации индивидуального выбора при анализе произведения; вводятся такие образовательные технологии, как интерактивная, эвристика, сугге-стопедия, продуктивное обучение, концентрированное обучение, модульно-развивающая система; применяются элементы литературоведческих методов исследования; практикуются такие типы занятий, как проблемные семинары, исторические исследования, литературные дискуссии; реали-зуется система заданий и сочинений, работая над которыми, старшеклассник вступает в личност-ный диалог с художественным текстом и др. uk_UA
dc.description.abstract The dissertation is theoretical experimental research of Ukrainian literature teaching problem at grammar school based on existential-dialogical principles. The dissertation deals with the methodical system theoretically based and practically proved which gives a teacher an opportunity to initiate the ex-istential progress of pupils, to form their interpretation consciousness, to find out and develop philologi-cal and belletristical ability and to obtain the understanding of dialogical nature of art. The training process turned out to be more efficient if teaching is organized on the basis of dialo-gism and problematical approach. The research is organized on the boarder of psihology and philosophy. Situations of individual choice during the analysis of literary work are created. Such teaches technologies as interaction, euristics, suggestopedy, productive instruction, concentrated instruction, modu-lar-developing system are introduced. Elements of literary criticism methods of investigation are used. Such sorts of classes as problem seminars, historical investigations, discussion are introduced. A system of tasks is realized working at which pupils start a dialogue with a given literary text. The methodology suggested in the investigation is work out at paradigmatic, technological and model levels. The materials of investigation is a scientific, asis for improving teaching Ukrainian literature in grammar school. Key words: Senior pupil’s “I”, existential development, dialogue, anesthetization, interpretation con-sciousness, emotion, philosophical comprehension, individual choice, paradigm, creative work. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject “Я“ старшокласника uk_UA
dc.subject екзистенційний розвиток uk_UA
dc.subject діалог uk_UA
dc.subject естетизація uk_UA
dc.subject інтерпретаційна свідомість uk_UA
dc.subject емоція uk_UA
dc.subject філософське осмислення uk_UA
dc.subject індивідуальний вибір uk_UA
dc.subject парадигма uk_UA
dc.subject творчість uk_UA
dc.subject “Я“ старшеклассника uk_UA
dc.subject экзистентное развитие uk_UA
dc.subject диалог uk_UA
dc.subject эстетизация uk_UA
dc.subject интерпретационное сознание uk_UA
dc.subject эмоция uk_UA
dc.subject философское осмысление uk_UA
dc.subject индивидуальный выбор uk_UA
dc.subject парадигма uk_UA
dc.subject творчество uk_UA
dc.subject Senior pupil’s “I” uk_UA
dc.subject existential development uk_UA
dc.subject dialogue uk_UA
dc.subject anesthetization uk_UA
dc.subject interpretation con-sciousness uk_UA
dc.subject emotion uk_UA
dc.subject emotion uk_UA
dc.subject philosophical comprehension uk_UA
dc.subject individual choice uk_UA
dc.subject paradigm uk_UA
dc.subject creative work uk_UA
dc.subject.classification 371.32:821.161.2 uk_UA
dc.title Методика викладання української літератури в старшій школі на екзистенціально-діалогічних засадах uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу