Короткий опис(реферат):
Розглядаються філософсько-педагогічні ідеї міжособистісної комунікації, викликані глобалізаційними освітніми та професійними викликами. Обосновуються на прикладі наукових розвідок сучасних українських і зарубіжних учених доцільність навчання молоді в професійно-орієнтованому середовищі, що сприятиме до адаптації в майбутній діяльності. Автор торкається питання міжособистісній взаємодії шляхом опанування мовного простору, а саме – вивчення студентами іноземних мов.
Професійна підготовка студента в умовах університету здійснюється не ізольовано від суспільства, а в органічному зв’язку з ним. Змістовну основу цього процесу автор визначає у надбанні знаннь, здобутих у професійно орієнтованому навчальному середовищі в умовах університету. Наголошується, що цей процес не може не враховувати історичні традиції, загальний спосіб життя, соціальні, виробничі й політичні відносини, соціальний досвід, надбання культури людства (до чого належить і мова). Особливе навантаження у цьому вимірі покладається на навчально-виховний процес вищого навчального закладу, спрямований на удосконалення підготовки сучасного фахівця у напрямку формування в нього високого професіоналізму.
Рассматриваются философско-педагогические идеи межличностной коммуникации, вызванные глобализационными образовательными и профессиональными вызовами. Обосновывается на примере научных изысканий современных украинских и зарубежных учёных небходимость обучения молодёжи в профессионально-ориентированной среде, что будет способствовать адаптации в будущей деятельности. Автор косается вопроса межличностного взаимодействия путём вхождения в языковое пространство, а именно – изучение студентами иностранных языков.
Профессиональная подготовка студента в условиях университета осуществляется не изолировано от общества, а в органической связи с ним. Содержательную основу этого процесса определяют знания, полученные в профессионально ориентированной образовательной среде в условиях университета. Подчёркивается, что этот процесс не может не учитывать исторические традиции, образ жизни, социальные, производственные и политические отношения, социальный опыт, приобретение культуры (чему принадлежит и язык). Особенная нагрузка в этом измерении возлагается на учебно-воспитательный процесс высшего учебного заведения, направленный на совершенствование подготовки современного специалиста с учетом формирования у него высокого профессионализма.
The philosophical-pedagogical ideas of interpersonality communication are examined, caused global educational and professional calls in modern society. The author analyzes the basic models in modern society and compares them. The auther gives proof the necessary of students’ teaching in the professional-oriented environment on the examples of scientific researches of the modern Ukrainian and foreign scientists that will promote in the adaptation in future activity. The article deals with the phenomenon of language from the perspective of interpersonality co-operation in the way of entering into the linguistic space – the learning of foreign languages.
The author analyses the problems and prospects of developing a new specialist, emphasizes the role and importance of the students’ training, and language skills formation of the professionally oriented foreign language environment for future specialists at a university.
The professionally training of the students in the university is never carried out in isolation from society but in organic connection with it. It is obvious that the content basis of this process is determined by knowledge gained in the field of knowledges. Moreover, the historical traditions and common way of life, social, industrial and political relations, social experience and cultural heritage cannot be ignored. Improvements in modern students training are considered from the point of view of high professionalism formation.
Definitions of such notions as «society», «education» and «social group» are analyzed, furthermore, the differences between these are singled out.
Суть розробки, основні результати:
Андрущенко, 2006 – Андрущенко В.П. Соціальна філософія. Історія, теорія, методологія: підручн. для вищ. навч. закл. / В.П.Андрущенко, Л.В.Губерський, М.І.Михальченко. – 3-є вид., випр. та доп. – К. : Генеза, 2006. – 656 с.
Андрущенко, 2012 – Андрущенко В.П. Світанок Європи: проблема формування нового учителя для об’єднаної Європи ХХІ століття / В.П.Андрущенко. – К. : Знання України, 2012. – 1099 с.
Бех, 2005 – Бех І.Д. Принципи сучасної освіти /І.Д.Бех // Педагогіка і психологія. – 2005. – № 4 (49). – С. 5–27.
Гоббс, 1991 – Гоббс Томас. Левиафан, или материя, форма и власть горсударства церковного и гражданского. – Соч. в 2-х т. – Т. 2. / Томас Гоббс [пер. с латинского и английского Н.Фёдорова, А.Гутермана] ; ред. В.В.Соколов– М. : «Мысль», 1991. – Т.2. – 732 c.
Горлач, 2001 – Горлач М.І. Філософія: підручник. – К, 2001 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ukrkniga.org.ua/ukrkniga-text/772/61/
Грановеттер, 2009 – Грановеттер М. Сила слабых связей / М.Грановеттер // Экономическая социология ; учредитель Государственный университет «Высшая школа экономики ; гл.ред. В.В.Радаев, 2009. – Т. 10. – № 4 (Сентябрь). – С. 31–50. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www. ecsoc.msses.ru
Заир-Бек, 2011 – Заир-Бек Е.С. Понятие «образовательная среда школы» и подходы к ее оцениванию в современных исследованиях // Письма в Эмиссия. – 2011 (Ноябрь). [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.emissia.org/offline/2011/1683.htm
Конструктивизм…, 2008 – Конструктивизм в теории познания [Текст] / Рос. акад. наук, Ин-т философии ; отв. ред. В.А.Лекторский. – М. : ИФРАН, 2008. – 171 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://books.google.com.ua/books?id=7RJz-46zsbMC&printsec=frontcover&hl=ru#v=onepage&q&f=false
Москалик, 2013 – Москалик Г. Феномен «освіти» у педагогічному дискурсі на межі століть / Г.Москалик // Вища освіта України, 2013. – № 4. – С. 38–44.
Образование…, 1996 – Образование: сокрытое сокровище (Learning: The Treasure Within) / Основные положения Доклада Международной комиссии по образованию для ХХІ века, 1996. –Изд-во ЮНЕСКО. – 31 c. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ifap.ru/library/book201.pdf
Равчина, 2009 – Равчина Тетяна. Діяльність викладача вищої школи у контексті сучасної філософії освіти / Тетяна Равчина // Вісник Львівського університету. Серія: Педагогіка. – Вип. 25. – Ч. 3. – Львів, 2009. – С. 11–22.
Український…, 1986 – Український радянський енциклопедичний словник. – Т. 1. – 2-е вид. ; гол.ред. Бабичева Ф.С. – К. : Головна редакція Української радянської енциклопедії, 1986. – 756 с.
Український…, 1987 –Український радянський енциклопедичний словник. – Т. 3. – Вид. 2-е ; гол.ред. Бабичева Ф.С. – К. : Головна редакція Української радянської енциклопедії, 1987. – 736 с.
Frankl, 1982 – Frankl V. Zehn Thesen über die Person / V.Frankl // Der Wille zum Sinn:
Ausgewählte Vorträge über Logotherapie. 3., erw. Aufl. Bern: Huber, 1982.
Frankl, 2006 – Frankl Viktor E. Man's Search for Meaning. An Introduction to
Logotherapy. With a new Foreword by Harold S. Kushner and a new Biographical Afterword by William J. Winslade. Beacon Press, Boston, 1963–2007. (A revised edition of From Death-Camp to Existentialism). [paperback 2006: LARGE PRINT EDITION, BEACON 2014
Merton, 1957 – Merton R.K. Social Theory and Social Structure. – 2nd edition / R.K.Merton. – New York : Free Press, 1957. – 388 p.
Shaw, 1981 – Shaw Marvin E. Group dynamics: the psychology of small group behavior / Marvin E. Shaw, Rhona Robbin, James R.Belser. – New York : McGraw-Hill, 1981 – 531 р.
Wilson, 1995 – Wilson B. Metaphors for instruction: Why we talk about learning environments / B. Wilson // Educational Technology, 1995. – 35(5). – Р. 25–30.
Wirth, 1938 – Wirth L. 1938. Urbanism as a Way of Life / L.Wirth // American Journal of Sociology, 1938 – № 44. – С. 1–24.