Проаналізовано ситуацію, що склалася в дійсності усередині загальноосвітнього навчального закладу. Подано міркування щодо покращення якості освіти і виявлення механізмів, чинників, володіючи і керуючи якими можна вплинути на результати освіти. Освітлюються позитивні та негативні моменти першого року впровадження державного зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів.
Проанализована ситуация, что сложилась в действительности внутри общеобразовательного учебного учреждения. Предложены пути улучшения качества образования и выявления механизмов, факторов, владея и управляя которыми, можно влиять на результаты образования. Рассматриваются позитивные и негативные моменты первого года обязательного введения государственного внешнего независимого тестирования оценивания знаний выпускников общеобразовательных учебных учреждений.