Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Шляхи підвищення мотивації участі в психокорекційній роботі дітей з психофізичними вадами

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матвєєва, М. П. uk_UA
dc.contributor.author Коваль, Н. І. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.available 2015-07-03T12:30:13Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Матвєєва М. П. Шляхи підвищення мотивації участі в психокорекційній роботі дітей з психофізичними вадами / М. П. Матвєєва, Н. І. Коваль // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 343-348. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7749
dc.description.abstract У статті розглядаються питання ефективності психокорекційної роботи, спрямованої на оптимізацію психічного розвитку дітей з психофізичними вадами. Проаналізовано світовий досвід психотерапевтичної роботи з дітьми і з дорослими, визначено, що отримання задоволення не лише сприяє зниженню напруги, а й також відкриває доступ до енергії, яка може бути використана для розвитку. Розглядаються проблеми прийняття дітей з вадами психофізичного розвитку в сім'ї і в суспільстві, готовність батьків стати активною частиною корекційної команди. Особлива увага приділяється проблемі формування позитивної мотивації участі дитини і батьків в корекційних заняттях. Зокрема, виділено типи мотивації участі дитини в корекційних заняттях, проаналізовано необхідність її підтримки протягом всієї роботи. Визначено, що ставлення до корекційних занять визначається, принаймні, трьома чинниками: усвідомленням наявності дефекту; відношенням до дефекту; вірою в можливість його подолання. Розкрито найважливіші умови підвищення ефективності корекційного впливу на кожному занятті. Зокрема, найважливішою умовою підвищення ефективності корекційного впливу є створення на кожному занятті умов для переживання задоволення, як дитиною, так і батьками.
dc.description.abstract В статье рассмотрены вопросы эффективности психокоррекционной работы, направленной на оптимизацию психического развития детей с психофизическими недостатками. Проанализирован мировой опыт психотерапевтической работы с детьми и взрослыми, определено, что получение позитивных эмоций не только способствует снижению напряжения, но также открывает доступ к энергии, которая может быть использована для развития. Рассматриваются общие проблемы принятия детей с нарушениями психофизического развития в семье и в обществе, готовность родителей стать активной частью коррекционной команды. Особое внимание обращается на формирование положительной мотивации участия ребенка и родителей в коррекционных занятиях. В частности, выделены типы мотивации участия ребенка в коррекционных занятиях, проанализированы необходимость ее поддержки на протяжении всей работы. Выяснено, что отношение к коррекционным занятиям определяется, по крайней мере, тремя факторами: осознанием наличия дефекта; отношением к дефекту; верой в возможность его преодоления. Выявлены и обоснованы условия повышения эффективности коррекционного воздействия. В частности, важнейшим условием повышения эффективности коррекционного воздействия является создание на каждом занятии условий для переживания позитивных эмоций, как ребенком, так и родителями.
dc.description.abstract The article deals with the effectiveness of psycho correctional work aimed at the optimizing of the mental development of children with mental and physical disabilities. Аnalysis of international experience of psychotherapeutic work with kids and adults. Defined, that getting pleasure not only helps to reduce stress, but also provides access to energy that can be used for development. The problems of adopting children with mental and physical development in the family and in society, the willingness of parents to become an active part of the corrective command are spoken about in this article. The particular attention is paid to the problem of formation of positive motivation of the child and parents while having remedial classes.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject порушення психофізичного розвитку
dc.subject принцип реальності
dc.subject мотивація уникнення невдач
dc.subject нарушения психофизического развития
dc.subject принцип реальности
dc.subject мотивация избежания неудач
dc.subject deviation of the psychophysical development
dc.subject the reality principle
dc.subject the motivation to avoid failure
dc.subject.classification 376.155.9
dc.title Шляхи підвищення мотивації участі в психокорекційній роботі дітей з психофізичними вадами ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу