Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Метод Монтессорі-терапії в корекційній роботі з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Родненок, М. Є. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-07-03T11:57:26Z
dc.date.available 2015-07-03T11:57:26Z
dc.date.issued 2013 uk_UA
dc.identifier.citation Родненок, М. Є. Метод Монтессорі-терапії в корекційній роботі з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку / М. Є. Родненок // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – Вип. 24. – C. 198-203. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7565
dc.description.abstract В даній статті виділено та описано комплекс принципів та елементів, що складають та детермінують педагогічну систему М.Монтессорі, їх трансформацію в Монтессорі-терапевтичній концепції в контексті застосування до дітей, які мають складні варіанти порушення онтогенезу. Звернено увагу на відмінності в реалізації вихідного принципу педагогічної системи М.Монтессорі – принципу свободи. Стаття містить посилання на Мюнхенську соціально-педіатричну концепцію реабілітації розвитку, одним з елементів якої є Монтессорі-терапія. Розкрито зміст поняття «підготовче Монтессорі-середовище», описано спеціальні принципи його побудови, в тому числі у «звуженому терапевтичному» форматі, та його вплив на розвиток дітей. Надано загальну характеристику, вимоги, правила роботи з Монтессорі-матеріалом як частини «підготовчого середовища». Проаналізовано різницю в роботі з дидактичним матеріалом дітей з порушеннями розвитку та дітей , які не мають порушень. Значну увагу приділено варіантам адаптації та модифікації класичного Монтессорі-матеріалу в залежності від виду порушень дитини, що має поглибити можливі терапевтичні процеси. Висновок містить перелік трансформацій, що їх, на думку автора, зазнала педагогічна система Марії Монтессорі в Монтессорі-терапевтичній концепції.
dc.description.abstract В данной статье выделено и описано икомплекс принципов и элементов, которые составляют и детерминируют педагогическую систему М.Монтессори, их трансформацию в Монтессори-терапевтической концепции в контексте применения к детям со сложными вариантами нарушения онтогенеза. Обращено внимание на отличия в реализации основополагающего принципа педагогической системы М.Монтессори – принципа свободы. Статья содержит ссылки на Мюнхенскую социально-педиатрическую концепцию реабилитации развития, одним из элементов которой есть Монтессори-терапия. Раскрыто содержание понятия «подготовительная Монтессори-среда», описано специальные принципы его построения, в том числе в «суженном терапевтическом» формате, и его влияние на развитие детей. Дано общую характеристику, требования, правила работы с Монтессори-материалом як части «подготовительной среды». Проанализовано отличия в работе с дидактическим материалом детей с нарушениями развития и детей, не имеющих нарушений. Значительное внимание уделено вариантам адаптации и модификации классического Монтессори-материала в зависимости от вида нарушений ребенка, что должно углубить возможные терапевтические процессы. Вывод содержит перечень трансформаций, которые, по мнению автора, претерпела педагогическая система Марии Монтессори в Монтессори-терапевтической концепции.
dc.description.abstract The article presented the study of the complex principles and elements that contains and define Montessori educational system, their transformation into Montessori therapeutic concept. This concept we can use with children who have different disorders of ontogeny. Attention is paid to the differences in using the main principle in Montessori educational system - the principle of freedom.This article contains links to Munich socio-pediatric conception of rehabilitation development. One of the elements of this conception is the Montessori therapy.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject метод Марії Монтессорі
dc.subject Монтессорі-терапія
dc.subject діти з порушеннями психофізичного розвитку
dc.subject підготовче Монтессорі-середовище
dc.subject метод Марии Монтессори
dc.subject Монтессори-терапия
dc.subject дети с нарушениями психофизического развития
dc.subject подготовительная Монтессори-среда
dc.subject method of M.Montessori
dc.subject Montessori-therapy
dc.subject children with psychophysical disabilities
dc.subject preparatory montessori environment
dc.subject.classification 376-056.36.02:[37.091.4 Монтессорі:615.851.4]
dc.title Метод Монтессорі-терапії в корекційній роботі з дітьми з порушеннями психофізичного розвитку ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу