DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 51 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7404
Title: Особливості змісту й освітніх форм методичної майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивних ігор
Authors: Жигадло, Г. Б.
Keywords: методична підготовка
спортивні ігри
педагогічна майстерність
професійний рівень
methodic education
sports games
pedagogical mastery
professional level
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Жигадло Г. Б. Особливості змісту й освітніх форм методичної майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивних ігор / Г. Б. Жигадло // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 10 (51). - C. 50-53.
Abstract: У даній статті розглядаються особливості методичної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури для проведення занять із спортивних ігор.
The article deals with the peculiarities of methodic education of future physical training teachers in promoting sports games. The system of formation of Ukraine is in such state that dissatisfies the requirements of the state to the level of preparation of pedagogical workers. A crisis in educational industry showed up in disparity of knowledge of graduating students of INSTITUTION of higher learning to the public necessities, world standards, interests of personality. It is about the synthesis of national traditions of pedagogics, science, education. It is needed to distinguish three stages of process of preparation of specialists from a physical culture to organization of sport games: under professional, base professional (institution of higher learning) and the stage of professional perfection. Each of the stages has the tasks, maintenance, methods and specific forms of organization, the primary purpose of that is preparation of highly skilled specialists, achievement by them high level of professional activity in P.E of schoolchildren. In addition, each of the stages in the system of preparation of teachers of physical culture has a row of contradictions that negatively influence on the level of professional and methodical preparation. The decision of this problem, indisputably, depends on development of scientifically reasonable to maintenance, methods and forms of orientation on the profession of teacher of physical culture and their input in practice of P.E of schoolchildren. To that end it is possible to carry out diagnostics of professional fitness of schoolchildren to pedagogical activity in industry of P.E and sport, to develop flairs of students, explain the choice of this profession, developing the valued ideas about a future profession. It is important to create positive terms for further development of the first pedagogical capabilities, using acquisition of pedagogical science and practices.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7404
Appears in Collections:Випуск 51

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhygadlo.pdf351.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.