Дисертація присвячена проблемі факультативного навчання хімії та формування в учнів умінь застосовувати знання з хімії у повсякденному житті. В ході дослідження визначено й теоретично обгрунтовано мету, завдання, дидактичні принципи, критерії відбору змісту навчального матеріалу і структуру факультативного курсу “Хімія в побуті”. Розроблено методичні рекомендації щодо проведення факультативних занять “Хімія в побуті”.
На підставі комплексного аналізу виявлено педагогічні умови, що сприяють формуванню в учнів умінь застосовувати знання теорії хімії у повсякденному житті. Запропоновано модель управління формуванням в учнів умінь застосовувати знання в повсякденному житті й експериментальним шляхом перевірено її результативність і педагогічну ефективність.
The dissertation is devoted to the problem of optional chemistry training in secondary educational establishments of Ukraine and formation of pupils’ skills to use their knowledge in every day life.
The aim, the main tasks, the didactical principals, the criteria of the selection of the content of the education material and the structure of optional course “Chemistry in Every Life” have been defined and theoretically substantiated. The pedagogical conditions which help to form the skills of the pupils to use the knowledge of chemical theory in every day life have been revealed on the basis of complex analysis.
The model of control of the formation of pupils’ skills of using the knowledge in every day life is worked out and its pedagogical effectiveness has been experimentally tested.