Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Дитинство як соціальний феномен: філософська концептуалізація

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Загарницька, Ірина Іванівна
dc.date.accessioned 2014-03-11T09:42:38Z
dc.date.available 2014-03-11T09:42:38Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Загарницька, Ірина Іванівна. Дитинство як соціальний феномен: філософська концептуалізація : автореф. дис. ... докт. філософ. наук : 09.00.03 / І. І. Загарницька ; наук. консультант В. П. Андрущенко ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2013. - 36 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4773
dc.description.abstract У дисертації узагальнено і поглиблено теоретичні та методологічні засади розробки феномену дитинства; проведено філософський аналіз його сутності та значення для розкриття потенціалу особистості і динамічного розвитку держави в контексті сучасних цивілізаційних змін. Обгрунтовано доцільність інтеграції всіх аспектів вивчення дитинства як самостійного і сутнісно-творчого явища в межах окремої галузі наукових знань – філософії дитинства. Сформульовано соціально-філософське тлумачення поняття дитинства не лише як цілісного інтегративного соціокультурного комунікативного просторово-часового феномену зі своїми цінностями і смислами, а й як сформованої і до певної міри контрольованої конкретним суспільством сукупності об’єктів, процесів, соціальних інститутів, покликаних підготувати молоде покоління до ефективної життєдіяльності у соціумі. Досліджено передумови і напрями трансформації дитинства на зламі епох, показано протиріччя між усвідомленням соціокультурної цінності даного феномену та реальним ставленням до дитини в епоху постмодерну. Окреслено сутність і напрямки розгортання глобальних процесів, що обумовлюють характерні особливості соціалізації та індивідуалізації сучасної дитини; через філософську рефлексію феномену «дитина-індиго» показано зміст і закономірності розкриття неповторності людської особистості. Виявлено досягнення і прорахунки України щодо забезпечення якості дитинства, досліджено ефективність вітчизняного нормативно-правового підґрунтя його існування та розвитку. Розкрито значення дошкільної освіти для становлення особистості дитини у просторі динамічних суспільних трансформацій; проаналізовано проблеми її модернізації в світлі сучасних процесів соціально-економічного розвитку України. ru_RU
dc.description.abstract The theoretical and methodological principles of development of the childhood phenomenon are summarized in the thesis; the philosophical analysis of its nature and importance for the potential of the individual and the dynamic development of the state in the context of modern civilization changes are held. The necessity of integrating of all aspects of the study of childhood as a separate and essential, creative phenomenon within a particular branch of scientific knowledge – philosophy of childhood – is explained. Socio-philosophical interpretation of childhood was formulated not only as a holistic integrative socio-cultural communicative space-time phenomenon with its values and meanings, but also as prevailing and to some extent controlled by the society totality of objects, processes, social institutions, those should prepare the younger generation for effective life in society. The preconditions and directions of the childhood transformation at the turn of the eras are researched; the contradictions between social and cultural awareness of the value of this phenomenon and the real attitude to the child in the postmodern era are shown. The nature and directions of deployment of the global processes which determine the distinctive features of the socialization and individualization of modern child are outlined; the content and patterns of disclosure uniqueness of human personality through philosophical reflection of the «indigo child» phenomenon are shown. The achievements and failures of Ukraine regarding the quality of childhood, the effectiveness of the domestic legal basis of its existence and development are studied. The value of pre-school education for the development of the child in the space of dynamic social transformations, the problems of modernization in the light of contemporary processes of social and economic development of Ukraine are analyzed. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject дитинство ru_RU
dc.subject соціальні характеристики феномену дитинства ru_RU
dc.subject філософія дитинства ru_RU
dc.subject глобальні процеси ru_RU
dc.subject еволюція дитинства ru_RU
dc.subject якість дитинства ru_RU
dc.subject соціалізація та індивідуалізація сучасної дитини ru_RU
dc.subject права дитини ru_RU
dc.subject childhood ru_RU
dc.subject social characteristics of the phenomenon of child ru_RU
dc.subject childhood philosophy ru_RU
dc.subject global processes ru_RU
dc.subject evolution of childhood ru_RU
dc.subject the quality of childhood ru_RU
dc.subject socialization and individualization of the modern child ru_RU
dc.subject rights of the child ru_RU
dc.subject.classification 101.1:316.3-053.4/6 ru_RU
dc.title Дитинство як соціальний феномен: філософська концептуалізація ru_RU
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу