Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості розвитку толерантності майбутніх вчителів.

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горянська, Анжела Михайлівна
dc.date.accessioned 2014-03-05T09:16:58Z
dc.date.available 2014-03-05T09:16:58Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Горянська, Анжела Михайлівна. Психологічні особливості розвитку толерантності майбутніх вчителів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Горянська ; наук. керівник Л. М. Ширяєва ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2013. - 21 с. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4720
dc.description.abstract Дисертація присвячена проблемі дослідження психологічних особливостей та характеристик розвитку толерантності майбутніх вчителів. Проаналізовано основні концептуальні підходи до вивчення проблеми толерантності, визначено зміст поняття "толерантність майбутнього вчителя", структуру толерантності як цілісного утворення, що включає диспозиційний, когнітивний, емоційний та поведінковий компоненти. Досліджені психологічні особливості, критерії та рівні розвитку толерантності, її динаміка на різних етапах навчання у ВНЗ. Виявлено базові фактори, які визначають розвиток толерантності студентів – майбутніх вчителів: "прийняття іншого", "комунікативні установки", "самоприйняття" та "емпатія". Визначено психолого-педагогічні умови ефективності впливу інноваційних активних засобів на розвиток у майбутніх вчителів ціннісно-смислової мотивації самовизначення та комплексу знань, умінь і навичок толерантної взаємодії. Обґрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми розвитку толерантності у вигляді спецкурсу "Психологія толерантності" з використанням технологій конструктивної зміни поведінки засобами активного соціально-психологічного навчання. ru_RU
dc.description.abstract Dissertation is dedicated to the problem of the research of psychological peculiarities and characteristics of the development of future teachers’ tolerance. Main conceptual approaches to the study of the problem of tolerance have been analyzed, the content of the concept “future teachers’ tolerance”, the structure of tolerance as the whole formation that includes dispositional, cognitive, emotional and behavioral components have been determined. Psychological peculiarities, criteria and levels of the development of tolerance, its dynamics at different stages of studying at high educational establishments have been studied. Fundamental factors, which distinguish the development of students’ (future teachers’) tolerance have been elicited: “acceptance others”, “communicative set”, “self-acceptance” and “empathy”. Psychology and pedagogical conditions of effective influence of innovational active instruments on the development in future teachers value and sense motivation of self-determination, body of knowledge and skills have been determined. The efficiency of the program of the development of tolerance in the form of a special course of study “Psychology of tolerance” with the use of technologies of a complete change in behavior by means of active social and psychological study has been proved, devised, tested and approved. ru_RU
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова ru_RU
dc.subject толерантність майбутніх вчителів ru_RU
dc.subject структура толерантності ru_RU
dc.subject критерії та рівні толерантності ru_RU
dc.subject толерантність адаптивна ru_RU
dc.subject диспозиційна ru_RU
dc.subject конформна ru_RU
dc.subject конструктивна ru_RU
dc.subject фрустраційна ru_RU
dc.subject самоприйняття ru_RU
dc.subject саморозвиток ru_RU
dc.subject толерантна взаємодія ru_RU
dc.subject future teachers’ tolerance ru_RU
dc.subject the structure of tolerance ru_RU
dc.subject criteria and levels of tolerance ru_RU
dc.subject tolerance adaptive ru_RU
dc.subject dispositional ru_RU
dc.subject communicative ru_RU
dc.subject constructive ru_RU
dc.subject frustrated ru_RU
dc.subject self-acceptance ru_RU
dc.subject self-development ru_RU
dc.subject tolerant interaction ru_RU
dc.subject.classification 159. 922.6 (043.3) ru_RU
dc.title Психологічні особливості розвитку толерантності майбутніх вчителів. ru_RU
dc.type Other ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу