Фізичний розвиток студентської молоді є важливим аспектом загального благополуччя та успішності в навчанні. Здобувачі вищої освіти, особливо першокурсники, потрапляють у нове середовище, що може вплинути на їхній фізичний розвиток, оскільки змінюються не лише умови життя, але й режим дня, харчування та рівень фізичної активності. Мета дослідження: дослідити показники фізичного розвитку у здобувачів вищої освіти I курсу. Матеріал дослідження. Дослідження проводилося на базі Харківського національного економічного університету ім. С. Кузнеця. У ньому прийняли участь здобувачі (юнаки і дівчата) І курсу, вік яких 17 років. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення наукової та методичної літератури, антропометричні методи, статистичні методи обробки результатів. Рівень фізичного розвитку у зазначеного контингенту визначався за показниками зросту тіла, ваги тіла, окружності грудної клітини, сили правої і лівої кистей, індексу маси тіла. Результати дослідження. Визначено показники фізичного розвитку у здобувачів вищої освіти І курсу: зріст тіла, вага тіла, окружність грудної клітини, сила правої і лівої кистей, індекс маси тіла. Висновки. Отримані результати показали, що для сучасної студентської молоді характерна проблема наявності низької рухової активності. Наведені дані вказують на необхідність збільшення рухової активності у юнаків з метою профілактики ожиріння, серцево-судинних захворювань. Виявлено, що вже у віці 17 років спостерігаються суттєві відмінності в морфологічному розвитку між юнаками та дівчатами. Установлено, що для здобувачів вищої освіти 17 років характерний недостатній рівень силових здібностей, що може впливати на працездатність. З метою поліпшення працездатності, профілактиці захворюваності необхідно збільшувати обсяг рухової активності у студентської молоді та здійснювати спеціально орієнтований вплив на поліпшення морфологічного стану за рахунок засобів фізичного виховання.
The physical development of students is an important aspect of their overall well-being and academic performance. Higher education students, especially first-year students, enter a new environment that can affect their physical development, as not only their living conditions change, but also their daily routine, diet and level of physical activity.
The purpose of the study: to investigate the indicators of physical development in first-year students. Research material. The study was conducted at the S. Kuznets Kharkiv National University of Economics. It was attended by first-year students (boys and girls) aged 17.
Research methods: theoretical analysis and synthesis of scientific and methodological literature, anthropometric methods, statistical methods of processing results. The level of physical development in this contingent was determined by indicators of body height, body weight, chest circumference, right and left hand strength, body mass index. Results of the study. Indicators of physical development in first-year higher education students are determined: body height, body weight, chest circumference, right and left hand strength, body mass index. Conclusions. The obtained results showed that the problem of low motor activity is typical for modern student youth. These data indicate the need to increase physical activity in young men in order to prevent obesity and cardiovascular diseases.
It was found that at the age of 17 there are significant differences in morphological development between boys and girls. It has been established that 17-year-old higher education students are characterised by an insufficient level of strength
abilities, which can affect their performance. In order to improve performance, prevent morbidity, it is necessary to increase the amount of physical activity in students and to carry out a specially oriented impact on improving the morphological state through physical education. Prospects for further research: to study the impact of stress and emotional state on the level of physical development in higher education students.