Стаття присвячена дослідженню рівня сформованості військово-прикладних рухових навичок курсантів-жінок секції гирьового спорту до навчальної і бойової діяльності й порівнянню з показниками решти спортивних секцій вищого військового навчального закладу (ВВНЗ) у процесі фізичного виховання.
З’ясовано, що достовірно кращі (р≤0,05-0,001) показники у досліджуваних вправах у курсантів-жінок спортивних секцій гирьового спорту, кросфіту й фітнесу, рукопашного бою, легкої атлетики й поліатлону у порівнянні з рештою секцій інституту. Дещо гірші показники рівня сформованості військово-прикладних рухових навичок зафіксовано у курсантів-жінок секції армрестлінгу, ігрових видів спорту, гімнастики й аеробіки. Результати курсантів-жінок секцій пауерліфтингу й перетягуваня канату, а також богатирського багатоборства, що характеризують рівень сформованості військово-прикладних рухових навичок є задовільними й потребують подальшого вдосконалення. За результатами проведеного дослідження можна рекомендувати засоби гирьового спорту до застосування курсантами-жінками у процесі фізичного виховання у ВВНЗ з метою формування військово-прикладних рухових навичок до навчальної та майбутньої бойової діяльності.
The article is devoted to the study of the level of formation of military-applied motor skills of female cadets of the kettlebell sports section for educational and combat activities and comparison with the indicators of the rest of the sports sections of the higher military educational institution in the process of physical education. Research methods: theoretical analysis, pedagogical observation, pedagogical testing, methods of mathematical statistics. It was found that female cadets of the sports sections of kettlebell sports, crossfit and fitness, hand-to-hand combat, athletics and polyathlon have significantly better (р≤0.05-0.001) performance in the studied exercises compared to the rest of the institute's sections. Somewhat worse indicators of the level of formation of military-applied motor skills were recorded among female cadets of the arm wrestling section, game sports, gymnastics and aerobics. The results of female cadets in the powerlifting and tug-of-war sections, as well as heroic all-around, characterizing the level of formation of military-applied motor skills are satisfactory and require further improvement.
According to the results of the conducted research, it is possible to recommend the means of kettlebell sports for use by female cadets in the process of physical education at higher military educational institution with the aim of forming military-applied motor skills for educational and combat activities.