Дисертацію присвячено проблемі формування пізнавальної самостійності студентів педагогічного училища у процесі підготовки до професійної педагогічної діяльності. Проаналізовано і узагальнено стан проблеми в її історичному розвитку; подано аналіз базових понять; виявлено теоретичні засади визначення сутності поняття “пізнавальна самостійність студента педучилища”; розкрито сутність пізнавальної самостійності майбутніх вчителів початкових класів; проведено комплексне дослідження складових пізнавальної самостійності студентів педагогічного училища; охарактеризовано професійні субстрати когнітивно-пізнавального, ціннісно-орієнтаційного, праксеологічного типу; визначено критерії і рівні сформованої пізнавальної самостійності майбутніх вчителів початкових класів; розроблено дидактико-методичний підхід до формування пізнавальної самостійності студентів педагогічного училища та здійснено експериментальну перевірку ефективності його застосування у процесі підготовки майбутнього вчителя.
The dissertation is devoted to the problem of formation of recognizing individuality for students of pedagogical school. It is analyzed and made general conclusions concerning state of problem in its historical development, given an analyses of basic notions, vividly shown didactical conditions of development of recognizing individuality for students of pedagogical school; defined criterias, results and leves of formation of recognizing individuality of students of pedagogical school; worked out methodical system of formation of recognizing individuality of students of pedagogical school and done experimental checking up its efficiency and usage in the process of training future teachers.