Дисертація присвячена розробці, теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці методики формування фахової компетентності у майбутніх молодших спеціалістів залізничного транспорту в процесі вивчення матеріалознавства. Визначено роль і місце матеріалознавства у системі підготовки таких фахівців, здійснений відбір навчального матеріалу, структуровано його курс у вигляді вступу та чотирьох розділів. Сформовано головну ідею концепції підготовки молодших спеціалістів,де в процесі формування фахової компетентності, що базується на основі принципу єдності змістового і процесуального аспектів навчального процесу, в результаті якої підвищується інтенсивність та якість засвоєння знань. Розроблено методику підготовки молодших спеціалістів залізничників,спрямовану на формування їх фахової компетентності у процесі вивчення матеріалознавства. Впроваджено модель фахової компетентності,яка включає мету, зміст,форми,методи,завдання та результат. Представлено експериментальну навчальну програму з матеріалознавства. Дослідно-експериментальною перевіркою підтверджено ефективність проведених розробок.
The dissertation is devoted to working out of methodology of forming professional competence for the future junior specialists of railway transport which are studying science of materials and its theoretical foundation and experimental verification. It was determined the role and the place of science of materials in the system of preparation of specialists, it was carried out the selection of educational material, the course has a structure including an introduction and four chapters. The main idea of the concept of junior specialists was formed, where the process of professional competence are based on the principle of unity of content and procedural aspects of the educational process, in consequence of it intensity and quality of learning is increasing. The method of training junior specialists of railways worked out, and it is aimed at shaping of their professional competence in the studying science of materials. It was introduced a model of professional competence which includes the purpose, content, forms, methods, objectives and results. An experimental curriculum was worked out and was presented. The efficiency of methodology is confirmed by probing experimental verification.