У дисертації розглянуте поняття девіантної поведінки особи, причини її виникнення та ґенезу, що позначені багатоаспектністю.
Проаналізовані чинники, що формують поведінку особистості, яка характеризується різного роду соціальними девіаціями, описана система профілактичних заходів вітчизняної педагогічної практики, визначене місце християнської етики та християнського віровчення у педагогічному процесі
корекційно-профілактичної роботи з асоціальною молоддю.
Здійснений аналіз організації навчально-виховної роботи в пенітенціарних установах, вивчені проблеми ресоціалізації підлітків з девіантною поведінкою, визначено чинники ефективності впровадження новітніх педагогічних досліджень з проблем девіантної поведінки.
A concept of deviant behavior, its origin and progress was under consideration in the given thesis, the candidate closely investigates factors which mould different kinds of social deviants, preventive measures used in native pedagogical practice, and the outstanding role of the Christian ethics and Christian religion in pedagogical process. Prophylactic work with deviant youth is well pointed out in this work.
Analyses of educational work in specialized institutions as well as problems of juvenile delinquents upbringing and effective implementation of the new pedagogical experiments, which deal with deviant behavior among young people, all these problems are closely investigated in this work.