Дисертацію присвячено питанням здійснення особистісно орієнтованого навчання руховим діям дітей 5 – 6 років в умовах дошкільного навчального закладу на основі врахування їх психофізіологічних особливостей. Метою дослідження було теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити
ефективність управління особистісно орієнтованим навчанням руховим діям дітей 5-6 років на основі врахування властивостей їх нервової системи в умовах дошкільного навчального закладу. У роботі визначено вплив окремих індивідуальних особливостей дітей 5–6 років на ефективність навчання руховим діям. Розроблено комплекс критеріїв для здійснення диференціації навчання руховим діям та визначено питому вагу кожного з них. Визначено суттєвий вплив індивідуальнотипологічних властивостей нервової системи на ефективність навчання руховим діям та можливість їх врахування в особистісно орієнтованому навчанні руховим діям в процесі фізичного виховання в умовах дошкільного
навчального закладу. Сформовано шкали оцінки рівнів функціональної рухливості нервових процесів та працездатності головного мозку, які можуть бути застосовані в практичній роботі інструктора з фізичного виховання. В дисертації окреслено шляхи здійснення особистісно орієнтованого навчання
руховим діям в умовах дошкільного навчального закладу з урахуванням певних індивідуально-типологічних властивостей нервової системи дітей 5 – 6 років, експериментально доведено його ефективність.
The dissertation is devoted by a question of realization person focused teaching to impellent actions of children 5 – 6 years in conditions of a preschool educational institution on the basis of the account of their individual features. The purpose of research was a theoretical substantiation and experimental check of a
management efficiency person, focused training of children 5 – 6 years on the basis of the account their nervous system properties in conditions of a preschool educational institution. In work the influence of separate individual features of children 5 – 6 years on a teaching efficiency to impellent actions is determined. The complex of criteria for realization the differentiation of teaching to impellent actions is developed and the
densities of each of them is determined. The essential influence of nervous system individual properties on efficiency teaching to impellent actions and opportunity of their account is revealed during physical education in condition of a preschool education institution. The scales of the estimation the active functional level of
nervous processes and the brain capacity for work are generated which can be applied in practical work of the instructor on physical education. In the dissertation the ways of realization person focused teaching to motive actions in conditions of a preschool educational institution with separate individually-typological nervous system are given, the efficiency is experimentally proved.