У дослідженні представлено теоретичне обґрунтування та запропоновано нове розв’язання проблеми педагогічної корекції уваги дітей молодшого шкільного віку з особливими потребами, з аутизмом в процесі навчання музики. Актуалізовано проблему покращення стану уваги дітей з особовими потребами, зокрема дітей з аутизмом, надання спеціалізованої допомоги у їхньому навчанні та їх соціалізації; розкрито шляхи застосування педагогічної та психологічної корекції засобами спеціальних музичних навчальних засобів, системи впливу музичної інклюзії в освітній процес і активного залучення музичного мистецтва, яке відігравало важливу роль у процесі розвитку когнітивних функцій дітей з аутистичними проявами, допомагаючи дітям зі складними порушеннями розвитку соціалізуватися та психофізіологічно розвиватися завдяки залученню до музичного мистецтва. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні, розробці та експериментальній перевірці ефективності методики педагогічної корекції уваги дітей молодшого шкільного віку з особливими потребами, дітей з аутизмом в процесі навчання музики.
The research presents a theoretical justification and offers a new solution to the problem of pedagogical correction of the attention of primary school age children with special needs, with autism in the process of learning music. The problem of improving the state of attention of children with special needs, in particular children with autism, providing specialized assistance in their education and socialization has been actualized; the ways of applying pedagogical and psychological correction by means of special musical learning tools, the system of influence of musical inclusion in the educational process and active involvement of musical art, which played an important role in the development of cognitive functions of children with autistic manifestations, helping children with complex developmental disorders to socialize and develop psycho-physiologically, were revealed due to involvement in the art of music. The purpose of the study is theoretical justification, development and experimental verification of the effectiveness of the methodology of pedagogical correction of the attention of primary school age children with special needs, children with autism in the process of learning music.