Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Маруфенко, Олена Вікторівна
dc.date.accessioned 2023-11-13T13:58:53Z
dc.date.available 2023-11-13T13:58:53Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Маруфенко, Олена Вікторівна. Формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання музики і музичного виховання / Маруфенко Олена Вікторівна ; наук. керівник Кречківський Алім Феофілович ; Сумський держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Суми, 2006. – 265 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42929
dc.description.abstract У дисертації досліджено проблему формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики у процесі фахової підготовки. Уточнено дефініцію “вокальний слух” та конкретизовано сутність поняття “вокально-слухові навички”, визначено їх структурні компоненти - мотиваційний, когнітивний та операційний. У дисертації розкрито специфіку формування вокально-слухових навичок майбутніх педагогів-музикантів, доведено залежність ефективності даного процесу від реалізації педагогічних умов - формування вокально-слухацької установки, оволодіння спеціальними вокально-теоретичними знаннями, опанування практичними прийомами вокально-слухового діагностування власного та дитячого співацького процесу. Розроблено та застосовано у педагогічному експерименті систему критеріїв визначення рівнів сформованості вокально-слухових навичок майбутніх вчителів музики. Науково обґрунтовано і перевірено на практиці педагогічну модель, яку реалізовано в експериментальній методиці поетапного формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики. uk
dc.description.abstract В диссертации исследована проблема формирования вокально-слуховых навыков будущего учителя музыки в процессе его профессиональной подготовки. Уточнена дефиниция “вокальный слух” и конкретизирована сущность понятия “вокально-слуховые навыки”, определены их структурные компоненты - мотивационный, когнитивный и операционный. В диссертации раскрыта специфика формирования вокально-слуховых навыков будущих педагогов-музыкантов, доказана зависимость эффективности данного процесса от реализации педагогических условий - формирования вокально-слуховой установки, приобретения специальных вокально-теоретических знаний, освоения практических приёмов самодиагностики и диагностики певческого процесса ученика. Разработана и применена в педагогическом эксперименте система критериев определения уровней сформированности вокально-слуховых навыков. Научно обоснована и проверена на практике педагогическая модель, которая реализована в экспериментальной методике поэтапного формирования вокально-слуховых навыков будущего учителя музыки. uk
dc.description.abstract In dissertation the problem of forming of vocally-auditory skills of future music master is studied in the process of professional training on the musical-pedagogical faculties of higher pedagogical educational establishments. As a result of study of psychological, physiological, pedagogical and art literature the specific of vocally-auditory activity of future teacher-musician is analyzed from positions of bioacoustics, anatomy-physiology and theory of singing voice. It is set that vocallyauditory perception of process of phonation is basis of vocally-auditory activity, vocal ear, vocally-auditory skills. Vocally-auditory perception of singing sound consists of two structural components: vocally-physiological and vocally-analyzing. A vocallyphysiological component consists of five elements and there are different analyzers systems of man in their basis : auditory, visual, motive, speech-motive, haptic. A vocallyanalyzing component consists of six elements: acoustic, visual, proprioreception, baroreception, vibration reception and “ideomotor introjections”. These structural components carry out the process of perception, which has two levels: filtration and analysis. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject вокальний слух uk
dc.subject вокально-слухові навички uk
dc.subject установка на вокально-слухову діяльність uk
dc.subject педагогічна модель uk
dc.subject методика поетапного формування вокально-слухових навичок uk
dc.subject вокальный слух uk
dc.subject вокально-слуховые навыки uk
dc.subject установка на вокально-слуховую деятельность uk
dc.subject педагогическая модель uk
dc.subject методика поэтапного формирования вокально-слуховых навыков uk
dc.subject vocal hearing uk
dc.subject vocal-acoustical skills uk
dc.subject vocal-acoustical installation uk
dc.subject pedagogical model uk
dc.subject a technique of the stage-by-stage of formation of vocal-acoustical skills uk
dc.title Формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики uk
dc.title.alternative Формирование вокально-слуховых навыков будущего учителя музыки uk
dc.title.alternative Formation of vocal-acoustical skills of the future teacher of music uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 372.878


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу