Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Маруфенко, Олена Вікторівна
dc.date.accessioned 2023-11-13T13:58:53Z
dc.date.available 2023-11-13T13:58:53Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Маруфенко, Олена Вікторівна. Формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання музики і музичного виховання / Маруфенко Олена Вікторівна ; наук. керівник Кречківський Алім Феофілович ; Сумський держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Суми, 2006. – 265 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42929
dc.description.abstract У дисертації досліджено проблему формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики у процесі фахової підготовки. Уточнено дефініцію “вокальний слух” та конкретизовано сутність поняття “вокально-слухові навички”, визначено їх структурні компоненти - мотиваційний, когнітивний та операційний. У дисертації розкрито специфіку формування вокально-слухових навичок майбутніх педагогів-музикантів, доведено залежність ефективності даного процесу від реалізації педагогічних умов - формування вокально-слухацької установки, оволодіння спеціальними вокально-теоретичними знаннями, опанування практичними прийомами вокально-слухового діагностування власного та дитячого співацького процесу. Розроблено та застосовано у педагогічному експерименті систему критеріїв визначення рівнів сформованості вокально-слухових навичок майбутніх вчителів музики. Науково обґрунтовано і перевірено на практиці педагогічну модель, яку реалізовано в експериментальній методиці поетапного формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики. uk
dc.description.abstract В диссертации исследована проблема формирования вокально-слуховых навыков будущего учителя музыки в процессе его профессиональной подготовки. Уточнена дефиниция “вокальный слух” и конкретизирована сущность понятия “вокально-слуховые навыки”, определены их структурные компоненты - мотивационный, когнитивный и операционный. В диссертации раскрыта специфика формирования вокально-слуховых навыков будущих педагогов-музыкантов, доказана зависимость эффективности данного процесса от реализации педагогических условий - формирования вокально-слуховой установки, приобретения специальных вокально-теоретических знаний, освоения практических приёмов самодиагностики и диагностики певческого процесса ученика. Разработана и применена в педагогическом эксперименте система критериев определения уровней сформированности вокально-слуховых навыков. Научно обоснована и проверена на практике педагогическая модель, которая реализована в экспериментальной методике поэтапного формирования вокально-слуховых навыков будущего учителя музыки. uk
dc.description.abstract In dissertation the problem of forming of vocally-auditory skills of future music master is studied in the process of professional training on the musical-pedagogical faculties of higher pedagogical educational establishments. As a result of study of psychological, physiological, pedagogical and art literature the specific of vocally-auditory activity of future teacher-musician is analyzed from positions of bioacoustics, anatomy-physiology and theory of singing voice. It is set that vocallyauditory perception of process of phonation is basis of vocally-auditory activity, vocal ear, vocally-auditory skills. Vocally-auditory perception of singing sound consists of two structural components: vocally-physiological and vocally-analyzing. A vocallyphysiological component consists of five elements and there are different analyzers systems of man in their basis : auditory, visual, motive, speech-motive, haptic. A vocallyanalyzing component consists of six elements: acoustic, visual, proprioreception, baroreception, vibration reception and “ideomotor introjections”. These structural components carry out the process of perception, which has two levels: filtration and analysis. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject вокальний слух uk
dc.subject вокально-слухові навички uk
dc.subject установка на вокально-слухову діяльність uk
dc.subject педагогічна модель uk
dc.subject методика поетапного формування вокально-слухових навичок uk
dc.subject вокальный слух uk
dc.subject вокально-слуховые навыки uk
dc.subject установка на вокально-слуховую деятельность uk
dc.subject педагогическая модель uk
dc.subject методика поэтапного формирования вокально-слуховых навыков uk
dc.subject vocal hearing uk
dc.subject vocal-acoustical skills uk
dc.subject vocal-acoustical installation uk
dc.subject pedagogical model uk
dc.subject a technique of the stage-by-stage of formation of vocal-acoustical skills uk
dc.title Формування вокально-слухових навичок майбутнього вчителя музики uk
dc.title.alternative Формирование вокально-слуховых навыков будущего учителя музыки uk
dc.title.alternative Formation of vocal-acoustical skills of the future teacher of music uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 372.878


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics