Мета роботи: вивчити особливості методики навчання плаванню студентів які відчувають страх перед водою. Методологія: аналіз і узагальнення методологічної, психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, аналіз навчального процесу навчання плаванню студентів, узагальнення власного авторського досвіду навчання плаванню дітей та дорослих, педагогічне спостереження, анкетування, опитування. Наукова новизна: У статті висвітлюється проблема страху води у студентів, що навчаються плавати. Вчасне виявлення даної особливості на початковому етапі навчання плаванню студентів важливе для досягнення кінцевого результату. Представлена методика усунення цієї проблеми на заняттях з фізичного виховання в процесі навчання у ЗВО в рамках курсу навчання плавання, спрямована на подолання страху води та реалізації основної мети, а саме, навчити плавати кожного студента. Висновки: Страх води – один із найпоширеніших різновидів людських страхів, який є серйозною перешкодою до оволодіння навичками плавання. Визначення психологічної готовності до навчання плавання послідовність дій під час навчання сприяє спрямованості процесу та скорочує час навчання студентів, які страждають через страх води та дає стійкий ефект.
Purpose: to study the features of methods of teaching swimming to students who are afraid of water. Methodology: analysis and generalization of methodological, psychological-pedagogical and educational-methodical literature, analysis of the educational process of teaching swimming to students, generalization of own authorial experience of teaching swimming to children and adults, pedagogical observation, questionnaires, surveys. Scientific novelty: The article highlights the problem of fear of water in students learning to swim. Timely detection of this feature at the initial stage of learning to swim students is important to achieve the end result. The method of solving this problem in physical education classes in the process of studying at the university as part of a swimming course is presented, aimed at overcoming the fear of water and achieving the main goal, namely, to teach each student to swim. Conclusions: Fear of water is one of the most common types of human fears, which is a serious obstacle to mastering swimming skills. Determining the psychological readiness to learn to swim sequence of actions during learning contributes to the direction of the process and reduces the learning time of students suffering from fear of water and gives a lasting effect.