Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми змісту й технології навчання української мови в старших класах природничо-математичного профілю. У роботі розвивається новий напрям – комунікативно-когнітивна методика навчання української мови, що базується на соціокультурологічному, комунікативно-діяльнісному, функціонально-стилістичному підходах. У дисертації науково обґрунтовано концептуальні підходи до відбору змісту навчання й використання адекватних йому форм, методів, засобів навчання Розроблено систему вправ, що сприяють удосконаленню комунікативної компетентності випускників шкіл природничо-математичного профілю. Визначено роль традиційних, інтерактивних методів навчання, показано особливості їх застосування в профільній ланці. Приділено увагу характеристиці основних засобів навчання української мови як державної, зокрема підручнику, зошиту з друкованою основою, ТЗН, визначено, що основним засобом навчання є професійно орієнтований текст.
The paper is a theoretical – experimental research of the problem in the contents and technology of the teaching methodology of the Ukrainian language in the senior forms specializing in the science. The paper develops the new trend – the cognitive teaching methodology of the Ukrainian language based on the sociocultural, communicative – active, functional – stylistic approaches. The paper scientifically substantiates conceptive approaches to the choice of the contents of teaching and its adequate forms, methodology and means of teaching.