Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Коучинг як педагогічна технологія викладання іноземної мови у закладах вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Книш, Т. В.
dc.contributor.author Радавська, О. М.
dc.contributor.author Панченко, В. В.
dc.date.accessioned 2023-09-04T08:11:12Z
dc.date.available 2023-09-04T08:11:12Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Книш, Т. В. Коучинг як педагогічна технологія викладання іноземної мови у закладах вищої освіти / Т. В. Книш, О. М. Радавська, В. В. Панченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 118-122. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41510
dc.description.abstract Сучасна парадигма освіти визначається тенденціями до постійного вдосконалення педагогічної майстерності викладачів за всією освітньою вертикаллю, зокрема й на рівні вищої освіти. Особливої уваги заслуговують ті підходи до організації освітнього процесу, що роблять середовище навчання та педагогічну взаємодію функціональними й практично спрямованими. Саме тому етимологічно закордонна технологія коучингу в контексті української освіти набуває дедалі більшого визнання. Мета статті – теоретично окреслити коучинг як педагогічну технологію викладання іноземної мови в закладах вищої освіти на основі узагальнення наявного досвіду застосування коучингового підходу для стимулювання іншомовних компетентностей здобувачів. Аналіз літератури показав, що ніша мовного коучингу в розрізі загальних коучингових практик розвивається чи не найбільш інтенсивно. У представленій розвідці дано визначення поняття мовного коучингу, з’ясовано специфіку технологій мовного коучингу порівняно з традиційним викладанням іноземної мови. Сформульовано умови успішного застосування коучингових технологій у вишах та передбачено перешкоди, які стають на заваді застосуванню мовного коучингу в українських вишах. Коучингові технології під час викладання іноземної мови є способом інтенсифікації навчання, максимально індивідуалізованого підходу до навчання здобувачів вищої освіти. Окрім того, коучинг, поряд із високою викладацькою майстерністю й досконалим знанням цільової іноземної мови викладачем, є ознакою високої кваліфікації педагога. У результаті застосування коучингових технологій студенти вчаться утримувати контроль над власним процесом вивченням мови та цільовими процесами іншомовного особистого чи професійно детермінованого спілкування. Подальші дослідження з теми доцільно організувати емпірично задля експериментального визначення ефективності застосування провідних коучингових технологій під час викладання студентам ЗВО іноземної мови. Зокрема, ідеться про техніки SMART to GROW; SMART, PURE & CLEAR goals, GROWTH Targets. uk
dc.description.abstract The modern paradigm of education is determined by the tendency to constantly improve the pedagogical skills of teachers across the entire educational vertical, in particular at the level of higher education. Those approaches to the organization of the educational process that make the learning environment and pedagogical interaction functional and practically oriented deserve special attention. That is why the etymologically foreign coaching technology in the context of Ukrainian education is gaining more and more recognition. The purpose of the article is to theoretically outline coaching as a pedagogical technology for teaching a foreign language in institutions of higher education based on the generalization of the existing experience of applying the coaching approach to stimulate foreign language competences of learners. The analysis of the literature showed that the niche of language coaching in terms of general coaching practices is developing almost the most intensively. The presented research defines the concept of language coaching, the specifics of language coaching technologies compared to traditional foreign language teaching are clarified. The conditions for the successful application of coaching technologies in higher education institutions are formulated and the obstacles that stand in the way of the application of language coaching in Ukrainian higher education institutions are foreseen. Coaching technologies during the teaching of a foreign language are a way of intensification of learning, a maximally individualized approach to the education of students of higher education. In addition, coaching, along with high teaching skills and perfect knowledge of the target foreign language by the teacher, is a sign of high qualification of the teacher. As a result of using coaching technologies, students learn to maintain control over their own language learning process and target processes of personal or professionally determined foreign language communication. Further research on the topic should be organized empirically in order to experimentally test the effectiveness of the use of coaching technologies when teaching foreign language to students of higher education institutions. In particular, we are talking about SMART to GROW techniques; SMART, PURE & CLEAR goals, GROWTH Targets. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject коучинг uk
dc.subject мовний коучинг uk
dc.subject педагогічна технологія uk
dc.subject ЗВО uk
dc.subject іноземна мова uk
dc.subject іншомовна компетенція uk
dc.subject coaching uk
dc.subject language coaching uk
dc.subject pedagogical technology uk
dc.subject higher education uk
dc.subject foreign language uk
dc.subject foreign language competence uk
dc.title Коучинг як педагогічна технологія викладання іноземної мови у закладах вищої освіти uk
dc.title.alternative Coaching as a pedagogical technology of foreign language teaching in institutions of higher education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 811.111: 371.315
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.24


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу