Рукопашний бій за набором прийомів є універсальним засобом з системі професійної діяльності співробітників правоохоронних органів та Збройних Сил, є окремим видом спорту. Прийоми рукопашного бою виконуються по відношенню супротивника зі зброєю так і без. В умовах суспільно-політичного становища в Україні особливої уваги потребує формування навичок рукопашного бою у населення. Мета дослідження – проаналізувати вітчизняний та закордонний досвід наукових досліджень з рукопашного бою, з метою окреслення перспективних напрямів його розвитку серед інших видів єдиноборств. Методи дослідження: метод аналізу науково-методичної літератури, систематизації, узагальнення. Результати дослідження. Сучасне наукове поле знань з теоретичних основ рукопашного бою відокремлює декілька основних напрямів, серед яких система підготовки співробітників силових структур до виконання своїх професійних обов’язків, система підготовки спортсменів у рукопашному бої як виді спорту та фрагментарні дослідження з застосування засобів рукопашного бою у системі фізичного виховання дітей шкільного віку. Сучасний стан теоретичних досліджень занять рукопашним боєм дітей шкільного віку спонукає на більш детальне його вивчення.
Hand-to-hand combat based on a set of techniques is a universal mean of the system of professional activity of law enforcement officers and the Armed Forces, and is a separate sport. Techniques of hand-to-hand combat are performed against the opponent with weapons and without. In the conditions of the socio-political situation in Ukraine, the formation of hand-to-hand combat skills among the population requires special attention. The purpose of the study is to analyze the native and foreign experience of scientific research on hand-to-hand combat, with the aim of outlining promising directions for its development among other types of martial arts. Research methods: method of analysis of scientific and methodical literature, systematization, generalization. Research results. The modern scientific field of knowledge on the theoretical foundations of hand-to-hand combat separates several main directions, among which are the system of training employees of security forces to perform their professional duties, the system of training athletes in hand-to-hand combat as a sport, and fragmentary studies on the use of hand-to-hand combat tools in the system of physical education of the children of school age. The current state of theoretical studies of hand-to-hand combat for school-aged children encourages a more detailed study of it.