У статті на основі вивчення науково-педагогічної, навчально-методичної літератури, освітніх програм зі спеціальностей 014.12 “Середня освіта (Образотворче мистецтво)”, 014.13 “Середня освіта (Музичне мистецтво)”, 023 “Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація”, 024 “Хореографія”, 025 “Музичне мистецтво”, відповідних стандартів вищої освіти і навчальних програм узагальнено досвід педагогічної підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін у сучасних закладах вищої освіти України. Установлено, що навчання зазначеної категорії майбутніх учителів здійснюється в педагогічних та непедагогічних закладах вищої освіти. Здійснено порівняльний аналіз змісту педагогічної освіти студентів, які здобувають фах учителя образотворчого мистецтва за спеціальністю 014.12 “Середня освіта (Образотворче мистецтво)” та спеціальністю 023 “Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація”. Звернено увагу на врахування у розробці педагогічних дисциплін специфіки закладів і організацій, де будуть здійснювати педагогічну діяльність здобувачі вищої освіти, які навчаються за освітніми програмами зі спеціальності «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». Здійснено порівняння змісту теоретичної педагогічної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, які навчаються за освітніми програмами зі спеціальності 014.13 “Середня освіта (Музичне мистецтво)” і 025 “Музичне мистецтво”. Визначено особливості змісту педагогічної підготовки учителів хореографії. Встановлено недостатність практичної педагогічної підготовки майбутніх учителів для їхньої успішної педагогічної діяльності в мистецьких закладах освіти (спеціальності галузі 02 “Культура і мистецтво”) у значної частини закладів вищої освіти. Ґрунтуючись на вивченні навчально-методичного забезпечення викладання педагогіки та педагогічних дисциплін, встановлено його недоліки та переваги. Визначено особливості науково-дослідницької діяльності майбутніх учителів мистецьких дисциплін у складі наукових студентських гуртків, наукових студентських осередків, наукових студентських груп.
The authors summarize the experience of pedagogical training of future teachers of art disciplines in modern institutions of higher education in Ukraine in the paper basing on the study of scientific and pedagogical, educational and methodical literature, educational programs in specialties 014.12 “Secondary education (Fine Arts)”, 014.13 “Secondary education (Music)”, 023 “Fine arts, decorative arts, restoration”, 024 “Choreography”, 025 “Musical Art”, the relevant standards of higher education and curricula. It is established that the training of this category of future teachers is carried out in pedagogical and non-pedagogical institutions of higher education. A comparative analysis of the content of pedagogical education of students majoring in fine arts teacher in specialty 014.12 “Secondary Education (Fine Arts)” and specialty 023 “Fine Arts, Decorative Arts, Restoration” has been carried out. Attention is paid to taking into account the specifics of institutions and organizations where students of educational programs in the specialty “Fine Arts, Decorative Arts, Restoration” will carry out their pedagogical activities during the development of pedagogical disciplines. The content of theoretical pedagogical training of future music teachers studying in educational programs in the specialty 014.13 “Secondary Education (Music Art)” and 025 “Music Art” has been compared. The peculiarities of the content of pedagogical training of choreography teachers have been determined. The insufficiency of practical pedagogical training of future teachers for their successful pedagogical activities in art educational institutions (specialties of field 02 “Culture and Art”) in a significant part of higher education institutions has been found out. Based on the study of educational and methodological provision for teaching pedagogy and pedagogical disciplines, its disadvantages and advantages have been identified. The peculiarities of research activities of future teachers of art disciplines in the composition of scientific student groups, scientific student centres, and scientific student camps are determined.