Актуальність дисертаційного дослідження обумовлена тим, що в ньому системно розглядається одна з найважливіших складових професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва – формування кроскультурної компетентності студентів у системі неперервної освіти засобами цифрових технологій. Дисертація розкриває філософські аспекти кроскультурної компетентності як феномена сучасної соціокультурної реальності, що базується на наукових підвалинах постнекласичної парадигми; сприяє цілісному вивченню професійного розвитку особистості майбутнього вчителя музичного мистецтва в системі неперервної педагогічної освіти. Отримані результати дослідно-експериментальної роботи переконливо доводять ефективність професійної підготовки студентів завдяки розробленій моделі формування кроскультурної компетентності у системі неперервної освіти засобами цифрових технологій; дають змогу на теоретичній основі здійснювати вибір критеріальних підстав для відбору змісту мистецької освіти з урахуванням специфіки спеціальності; збагачують теорію та методику музичного навчання в рамках реалізації інтегративного підходу, що створює умови для успішного оволодіння студентами кроскультурною компетентністю.
The relevance of the dissertation research is due to the fact that it systematically considers one of the most important components of professional training of future music teachers - the formation of cross-cultural competence of students in the system of continuing education through digital technology. The dissertation reveals the philosophical aspects of cross - cultural competence as a phenomenon of modern socio-cultural reality, based on the scientific foundations of the post - classical paradigm; contributes to the holistic study of the professional development of the future music teacher in the system of continuing pedagogical education. The obtained results of research and experimental work convincingly prove the effectiveness of professional training of students due to the developed model of cross-cultural competence in the system of continuing education by means of digital technologies; allow on a theoretical basis to choose the criteria for selecting the content of art education, taking into account the specifics of the specialty; enrich the theory and methods of music education in the implementation of an integrative approach that creates conditions for successful acquisition of cross-cultural competence by students.