Розвиток української освіти у ХХ столітті був одним із визначальних історичних етапів, за якого, з одного боку, освітня система набула достатньо високого рівня структурованості й фундаментальності, а з іншого — в радянський період перебувала під постійним негативним та гіпертрофованим адміністративно-ідеологічним впливом держави.
The specific features, circumstances and the main trends of the Ukrainian education development at the end of XX – the beginning of the XXI centuries are analyzed. It is stated that, within the modern society, the particular nation or the state are considered civilized and competitive on the high-tech world markets in case of active development and modernization of educational system only.
Анализируются особенности, обстоятельства и главные направления развития украинского образования конца ХХ – начала ХХІ века. Отмечается, что в современном обществе нация и государство считаются цивилизованными и конкурентными на высокотехнологичных мировых рынках лишь при условии активного развития и модернизации образовательной системы, методик и технологий.