Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічні особливості розвитку екологічних уявлень старших дошкільників (на матеріалі народних природознавчих традицій)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лупійко, Людмила Василівна
dc.date.accessioned 2022-07-07T18:18:42Z
dc.date.available 2022-07-07T18:18:42Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Лупійко, Людмила Василівна. Психологічні особливості розвитку екологічних уявлень старших дошкільників (на матеріалі народних природознавчих традицій) : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Лупійко Людмила Василівна ; [наук. керівник Артемова Любов Вікторівна] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2014. - 20 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37537
dc.description.abstract У дисертації здійснено теоретичний аналіз наукових джерел зарубіжних та вітчизняних досліджень з розвитку екологічних уявлень та значущості народних природознавчих традицій в екологічному розвитку дітей старшого дошкільного віку; визначено сутність поняття «екологічні уявлення старших дошкільників». Експериментально досліджено психологічні особливості екологічних уявлень старших дошкільників та специфіку впливу народних природознавчих традицій на розвиток цих уявлень у різних умовах життєіснування дітей. Обґрунтовано критерії (розуміння зв'язків та залежностей в природі, розуміння народних природознавчих традицій, вміння використовувати усвідомлені знання у практичних діях), показники та рівні (високий, середній, низький) розвитку екологічних уявлень старших дошкільників. Розроблено програму формування екологічних уявлень старших дошкільників на засадах використання народних природознавчих традицій та методичні рекомендації психологам, вихователям та батькам з метою досягнення ними більш вищих рівнів розвитку екологічних уявлень у дітей. uk
dc.description.abstract In dissertation the theoretical analysis of scientific sources of foreign and native researches about development of ecological presentations and meaningfulness of folk traditions of natural scientist in ecological development of children of senior preschool age is carried out. Essence of concept «ecological presentations of senior preschool children» is determined. The psychological features of ecological presentations of senior preschool children and specification of influence of folk traditions of natural scientist development of these presentations in the different conditions of children life are experimentally investigated. Criteria (understanding of connections and dependences is in the nature, understanding of folk traditions of natural scientist, ability to use the realized knowledge in practical actions), indexes and levels (high, middle, low) of development of ecological presentations of senior preschool children are grounded. The program and methodology of forming of ecological presentations of senior preschool children on principles of the use of folk traditions of natural scientist and methodical recommendations for the psychologists, educators and parents are worked out with the aim of achievement by them more higher levels of development of ecological presentations for children uk
dc.description.abstract В диссертации осуществлен теоретический анализ научных источников зарубежных и отечественных исследований развития экологических представлений и значимости народных природоведческих традиций в экологическом развитии детей старшего дошкольного возраста; определена сущность понятия «экологические представления старших дошкольников». Развитие экологических представлений личности в современных условиях является важным социальным вопросом, актуальность решения которого продиктована как остротой экологической ситуации, так и необходимостью развития самой личности в направлении «экологизации» сознания. Экспериментально исследованы психологические особенности экологических представлений старших дошкольников и специфика влияния народных природоведческих традиций на развитие этих представлений у детей. Обоснованы критерии (понимание связей и зависимостей в природе, понимание народных природоведческих традиций, умения использовать осознанные знания в практических действиях), показатели и уровни (высокий, средний, низкий) развития экологических представлений старших дошкольников. На основе анализа результатов методик выявлено, что особенности развития экологических представлений старших дошкольников зависят от непосредственности восприятия и контакта с объектами и явлениями окружающей природы. Чем шире дети познают особенности естественных объектов и явлений через усвоение народных природоведческих традиций, тем глубже развиваются экологические представления и сознание дошкольников. Разработана программа формирования экологических представлений старших дошкольников на принципах использования народных природоведческих традиций и методические рекомендации психологам, воспитателям и родителям с целью достижения ими высших уровней развития экологических представлений у детей. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject екологічні уявлення uk
dc.subject екологічна свідомість uk
dc.subject екологічна культура uk
dc.subject екологічна освіта uk
dc.subject народні природознавчі традиції uk
dc.subject народний календар uk
dc.subject український народний фольклор uk
dc.subject усна народна творчість uk
dc.subject старший дошкільний вік uk
dc.subject екологічні уявлення старших дошкільників uk
dc.subject ecological imaginations uk
dc.subject ecological consciousness uk
dc.subject ecological culture uk
dc.subject ecological education uk
dc.subject folk natural studies traditions uk
dc.subject folk calendar uk
dc.subject Ukrainian folklore uk
dc.subject folk art uk
dc.subject senior children preschool age uk
dc.subject ecological imaginations of senior preschool aged children uk
dc.subject экологические представления uk
dc.subject экологическое сознание uk
dc.subject экологическая культура uk
dc.subject экологическое образование uk
dc.subject народные природоведческие традиции uk
dc.subject народный календарь uk
dc.subject украинский народный фольклор uk
dc.subject устное народное творчество uk
dc.subject старший дошкольный возраст uk
dc.subject экологические представления старших дошкольников uk
dc.title Психологічні особливості розвитку екологічних уявлень старших дошкільників (на матеріалі народних природознавчих традицій) uk
dc.title.alternative Psychological features of development of ecological presentations of senior preschool children (on material of folk traditions of natural scientist) uk
dc.title.alternative Психологические особенности развития экологических представлений (на материале народных природоведческих традиций) uk
dc.type Abstract uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу