Стаття присвячена актуальним питанням психології кохання в аспекті запропонованої розвідки та функціонування сучасних українських шкіл. Розглянуто специфіку чоловічої й жіночої любові; фази її розвитку та особливості міжособистісної взаємодії. Акцентовано увагу на необхідності створення передумов для свідомого індивідуального зростання (комунікативно-діяльнісний підхід) та сприяння процесів раннього усвідомлення фізіологічних і психологічних особливостей явища, власної відповідальності за створення сім’ї. Спроєктовано ефективність цих рекомендацій під час формування родинної лексичної компетенції, виховання свідомого ставлення до процесів інтеракції; дослідницьких зусиль у сфері родинного спілкування, виховання та розвитку тактики підтримки любові до ближнього. Серед умов, які забезпечували результативність навчального процесу в контексті опанування зазначених понять (комунікативно-діяльнісний аспект), визначено необхідність різноаспектних спостережень; систематичної індивідуальної роботи над собою; розвитку толерантності, факторів психологічного самоконтролю й самоаналізу. Крім того, запропоновано вправи для критичної оцінки ситуації і власного “Я”; види робіт, взаємопов’язані з лінгвістичним матеріалом і відповідними креативними міркуваннями, практики необхідної здатності моделювання й прогнозу спільного сімейного майбутнього тощо. Звернено увагу на осмислення досліджуваних одиниць у річищі актуальних рекомендацій (комунікативно-діяльнісний підхід) і можливих ракурсів новітнього прочитання навчальної інформації. Зроблено висновки про перспективність подальших спостережень у заданому спрямуванні, можливості інтенсифікації процесів засвоєння академічного матеріалу, зокрема свідомого оперування відповідними дефініціями, установлення причинно-наслідкових зв’язків, обговорення результатів, переконань.
The article is devoted to topical issues of psychology of love in terms of the proposed research and the functioning of modern Ukrainian schools. The specifics of male and female love; phases of its development and features of interpersonal communication are considered. Emphasis is placed on the need to create the preconditions for conscious personal growth (communicative-activity approach) and to promote the processes of early awareness of the physiological and psychological characteristics of the phenomenon, individual responsibility for starting a family. The effectiveness of these recommendations through the prism of the formation of family lexical competence, educating a conscious attitude to the processes of interaction; research efforts in the field of family communication, training and development of tactics of mutual support is projected. Among the conditions that ensured the effectiveness of the educational process in the context of mastering these concepts (communicative-activity aspect) the need for multifaceted observations is clarified; systematic self-improvement; promotion of tolerance, processes of psychological self-control and self-analysis. In addition, exercises are offered to critically assess the situation and the idea of the identity being; other types of work, related to linguistic material and relevant creative considerations, practice of the required capabilities to model and predict the common family future. Attention is paid to the understanding of the studied units in line with relevant recommendations (communicative-activity approach) and possible aspects of the innovative vision of educational information. Conclusions are made about the prospects of further observations in a specified direction, the possibility of intensifying the processes of assimilation of academic material, in particular, conscious use of relevant definitions, establishing causal relationships, discussing conclusions, impressions, etc.