Здійснено аналіз поняття “інтегровані соціальні послуги” як напрям соціалізації дітей з інвалідністю в громаді. Проаналізовано проблеми інтеграції та соціалізації дітей з порушеннями здоров’я. Обґрунтовано модель інтегрованих соціальних послуг у системі сучасної соціальної роботи з дітьми з інвалідністю. Представлено комплекс інтегрованих соціальних послуг, спрямованих на соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами. Теоретичну та методологічну основу статті становлять роботи вітчизняних і зарубіжних учених, присвячені питанням організації соціальної роботи з дітьми з інвалідністю шляхом надання інтегрованих соціальних послуг. Визначено основні функції соціалізації дітей з інвалідністю в умовах громади. Розкрито сутнісні характеристики інтегрованих соціальних послуг для дітей з інвалідністю, що мають на меті впровадження сучасних державних стандартів надання соціальних послуг. Розглянуто ефективні заходи із соціальної реабілітації дітей з інвалідністю, спрямовані на запобігання соціальній ізоляції, набуття навичок соціальної активності в подальшому житті, формування позитивного соціального статусу, соціальної адаптації й інтеграції в суспільство. Важливим аспектом здійснення соціальної роботи з дітьми з інвалідністю в громаді вважаємо проведення масштабних інформаційно-просвітницьких заходів, які передбачають розробку та подальше впровадження комплексу заходів. Незважаючи на численні наукові розробки в галузі дослідження напрямів соціалізації дітей з інвалідністю у громаді шляхом надання інтегрованих соціальних послуг, існує багато питань, які потребують подальшого опрацювання. У зв’язку з цим аналіз інтегрованих соціальних послуг дітям з інвалідністю в аспекті їх соціалізації в суспільство нині є актуальним і релевантним.
The article analyzes the concept of “integrated social services” as a direction of socialization of children with disabilities in the community. The problems of integration and socialization of children with health disorders are analyzed. The model of integrated social services in the system of modern social work with children with disabilities is substantiated. A set of integrated social services aimed at the socialization of children with special educational needs is presented. The theoretical and methodological basis of the article are the works of domestic and foreign scientists on the organization of social work with children with disabilities through the provision of integrated social services. The main functions of socialization of children with disabilities in the community are identified. The essential characteristics of integrated social services for children with disabilities, aimed at implementing modern state standards of social services, are revealed. Effective measures for social rehabilitation of children with disabilities aimed at preventing social isolation, acquiring skills of social activity in later life, the formation of a positive social status, social adaptation and integration into society are considered. We consider an important aspect of social work with children with disabilities in the community to conduct large-scale information and educational activities, which involve the development and further implementation of a set of activities. Despite numerous scientific developments in the field of research in the areas of socialization of children with disabilities in the community through the provision of integrated social services, there are many issues that need further study. In this regard, the analysis of integrated social services for children with disabilities in terms of their socialization in society is currently relevant and relevant.