Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток наочно-образної основи мовлення у дітей молодшого шкільного віку зі зниженим зором

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федоренко, Світлана Володимирівна
dc.contributor.author Поліковські, Марина
dc.date.accessioned 2021-03-30T09:49:24Z
dc.date.available 2021-03-30T09:49:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Федоренко С. В. Розвиток наочно-образної основи мовлення у дітей молодшого шкільного віку зі зниженим зором / C. B. Федоренко, М. Поліковські // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск 39. – C. 109-114. – DOI 10.31392/NPU-nc.series 19.2020.39.15 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33614
dc.description.abstract У статті розглядається проблема розвитку наочно-образного мовлення в учнів початкових класів зі зниженим зором. Визначені напрями роботи із розвитку наочно-образної основи мовлення: конкретизація наявних знань та уявлень про предмети та явища навколишньої дійсності, уточнення лексичного значення слів; розширення знань та уявлень, збагачення словникового запасу; узагальнення, систематизація знань та уявлень, відображення їх у мовленні. В аспекті розвитку образного мовлення детально розглянутий метод спостереження, який сприяє корекції вторинних відхилень у дітей з порушеннями зору. Дана характеристика прийомів методу спостереження, що спрямовані на розвиток наочно-образної основи мовлення. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема развития наглядно-образной речи у учащихся начальных классов со сниженным зрением. Определены направления работы по развитию наглядно-образной основы речи: конкретизация имеющихся знаний и представлений о предметах и явлениях окружающей действительности, уточнение лексического значения слов; расширение знаний и представлений, обогащение словарного запаса; обобщение, систематизация знаний и представлений, отображение их в речи. В аспекте развития образной речи подробно рассмотрен метод наблюдения, который способствует коррекции вторичных отклонений у детей с нарушениями зрения. Дана характеристика приемов метода наблюдения, направленных на развитие наглядно- образной основы речи. ua
dc.description.abstract The article covers the issues of development of visual (representational) basis of speech in primary school students with impaired vision. The author suggests that when teaching visually impaired children, it is essential to work on figurative speech development, not only as a part of their general culture, but also use it as a special educational tool, for instance, to expand the ideas about the objects and phenomena of the surrounding world and to support children’s conscious perception of a word’s meaning. It is stated that children with visual impairments have limited abilities for proficient cognition of the world around them, which is the basis for speech development. Therefore special educational efforts for figurative speech development should also aim cognitive activity development of a child. The work front for development of representational basis of speech is outlined: refinement of the existing knowledge and notions about the objects and phenomena of the world around us, clarification of the lexical meaning of words; broadening children’s ideas and knowledge about the world, enrichment of vocabulary; generalisation and ordering of the existing knowledge and concepts, their representation by the means of verbal speech. In terms of the figurative speech development, the method of observation is considered in detail. Observation as a teaching technique contributes to the correction of secondary developmental disorders in children with visual impairments. The article includes description of the teaching strategies used to explain words’ lexical meaning, directed on development of the visual representational basis of speech, namely: displaying the named objects; illustrating the events; imitation of the characters’ actions; explaining the word’s meaning based on the context; putting an unknown word into the familiar sentence; finding words with close meaning for a new word - synonyms or antonyms; explaining the origin of the words and expressions; comparing the word with the other words; giving simple definitions; using examples and sharing experience. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject молодші учні ua
dc.subject знижений зір ua
dc.subject наочно-образна основа ua
dc.subject образне мовлення ua
dc.subject спостереження ua
dc.subject младшие ученики ua
dc.subject сниженное зрение ua
dc.subject наглядно-образная основа ua
dc.subject образная речь ua
dc.subject наблюдение ua
dc.subject прием ua
dc.subject primary school children ua
dc.subject impaired vision ua
dc.subject visual representational basis ua
dc.subject figurative speech ua
dc.subject observation ua
dc.subject technique ua
dc.subject.classification 376-056.262:[37.016:81-028.31 ua
dc.title Розвиток наочно-образної основи мовлення у дітей молодшого шкільного віку зі зниженим зором ua
dc.title.alternative Развитие наглядно-образной основы речи у детей младшего школьного возраста со сниженным зрением ua
dc.title.alternative Development of the representational basis of speech in visually impaired children of primary school age ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу