ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Задорожна, Ольга Миколаївна | |
dc.date.accessioned | 2021-03-02T12:00:39Z | |
dc.date.available | 2021-03-02T12:00:39Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Задорожна Ольга Миколаївна. Управління взаємодією загальноосвітнього та вищого навчальних закладів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.06 - теорія та методика управління освітою / Задорожна Ольга Миколаївна ; [наук. кер. Докучаєва Вікторія Вікторівна] ; Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. - Луганськ, 2012. - 22 с. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33295 | |
dc.description.abstract | Дисертацію присвячено розв’язанню комплексної проблеми управління взаємодією загальноосвітнього та вищого навчальних закладів. Проаналізовано наукові підходи до вивчення проблеми взаємодії загальноосвітнього й вищого навчальних закладів у вітчизняних і зарубіжних дослідженнях, визначено сутнісні характеристики управління взаємодією загальноосвітнього та вищого навчальних закладів, розроблено критерії, показники та визначено рівні ефективності управління взаємодією загальноосвітнього та вищого навчальних закладів. | ua |
dc.description.abstract | Dissertation research is devoted to the complex problem of managing the interaction of general school and higher educational establishments. The scientific approaches an analyzed near the study of problem of co-operation general and high educational establishments in native and foreign researches; the essential characteristics identified of interface management general and high educational establishments; developed criteria, indexes and certainly levels of efficiency of interface management, general and high educational establishments. In theory grounded, designed and experimentally implemented in the pedagogical process the technology of managing interaction of general school and higher educational establishments, which is based on administrative principles of mutual responsibility, co-ordination, informing, flexibility, professional competence of management subjects; having the components of aim, content, functional and accompanying; provided with the proper control and diagnostic complex. Materials are presented for practical realization of the developed technology – scientific and methodical accompaniment, which includes normative documents, methodical recommendations, positions, criteria and methods of estimation some constituents, proves the original hypothesis and probability conceptual positions of research | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Луганський національний університет імені Тараса Шевченка | ua |
dc.subject | управління | ua |
dc.subject | взаємодія | ua |
dc.subject | суб'єкти управління | ua |
dc.subject | технологія управління взаємодією | ua |
dc.subject | критерії ефективності | ua |
dc.subject | management | ua |
dc.subject | co-operation | ua |
dc.subject | management subjects | ua |
dc.subject | technology of managing the interaction | ua |
dc.subject | criteria of efficiency | ua |
dc.subject.classification | [37.07:37.091.2] (043.3) | ua |
dc.title | Управління взаємодією загальноосвітнього та вищого навчальних закладів | ua |
dc.title.alternative | Managing the interaction of general school and higher educational establishments | ua |
dc.type | Other | ua |