Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проєктна методика викладання дисципліни «Фізичне виховання» у закладах вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дмітрієва, Ніколь Субханівна
dc.date.accessioned 2021-01-16T13:28:16Z
dc.date.available 2021-01-16T13:28:16Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Дмітрієва Н. С. Проєктна методика викладання дисципліни «Фізичне виховання» у закладах вищої освіти / Н. С. Дмітрієва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 63-67. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.13 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32812
dc.description.abstract У процесі модернізації освіти одним з основних завдань у викладанні дисципліни «Фізичне виховання» стає освоєння знань про фізичну культуру і спорт, їхню історію та сучасний розвиток, ролі у формуванні здорового способу життя. У реалізації цього завдання є низка труднощів: позбавляти студентів необхідної рухової активності на користь вивчення теорії або вивчати теоретичну частину побіжно, не акцентуватии на цьому великої уваги. Це змусило шукати нові стратегії у викладанні саме теоретичної частини фізичної культури. Практика показала, що найбільш раціональним є впровадження методу проєктів. Проєктна методика – це педагогічна технологія, орієнтована не так на інтеграцію фактичних знань, як на їх застосування і придбання нових шляхом самоорганізації та самоосвіти учнів. Проєктна технологія, що застосовується у викладанні фізичної культури, формує у студентів такі компетенції: навчально-пізнавальні, соціокультурні, ціннісно-смислові. Робота над проєктом – це поєднання самостійної роботи студента з роботою в парі, групі, колективі для вирішення будь-якої проблеми, це вимагає вміння визначити проблему, намітити способи її вирішення, спланувати роботу, підібрати необхідний матеріал, систематизувати його, обговорити із членами групи, як краще представити, і, нарешті, виступити на самій презентації. Робота над проєктом обов’язково проходить із гнучкою підтримкою студента викладачем, дозволяє йому тим самим реалізувати на практиці не тільки особистісно орієнтоване навчання, а й особистісно орієнтоване виховання. А ось варіативність діяльності на занятті передбачає індивідуальну, парну та групову форми роботи. Процес вивчення фізичної культури здійснюється більш ефективно, коли ми використовуємо досліджуване питання для вирішення проблем. За допомогою проєктної роботи студентам надається багато можливостей думати і говорити про себе, своє життя, інтереси, захоплення. Усе це перетворює заняття з дисципліни «Фізичне виховання» sз заняття лише з рухової активності на заняття освітнього спрямування, ставить його в один ряд з іншими основними предметами і, без сумніву, підвищує авторитет викладача фізичного виховання. ua
dc.description.abstract During the modernization of education, one of the main tasks in teaching the discipline «Physical Education» is the development of knowledge about physical culture and sports, their history and modern development, the role in shaping a healthy lifestyle. In the implementation of this task there are a number of difficulties: to deprive students of the necessary motor activity in favor of studying the theory, or to study the theoretical part in passing, without emphasizing much attention. This forced us to look for new strategies in teaching the theoretical part of physical culture. Practice has shown that the most rational is the introduction of the project method. Project methodology is a pedagogical technology focused not so much on the integration of factual knowledge, but on their application and acquisition of new ones through self-organization and self-education of students. Project technology, used in the teaching of physical culture, forms the following competencies in students: educational and cognitive, socio-cultural, value-semantic. Work on the project is a combination of independent work of the student with work in pair, group, collective on the decision of any problem, it demands ability to pose a problem, to outline ways of its decision, to plan work, to select necessary material, to systematize it, to discuss with group members. how best to present and finally speak at the presentation itself. Work on the project necessarily takes place with the flexible support of the student by the teacher, thus giving him the opportunity to implement in practice not only personality-oriented learning, but also personality-oriented education. But the variability of activities in the classroom involves individual, pair and group forms of work. The process of studying physical culture is more effective when we use the researched question to solve problems. Through project work, students are given many opportunities to think and talk about themselves, their lives, interests, hobbies. All this transforms classes in the discipline of «Physical Education» from only physical activity to educational classes, puts it on a par with other major subjects and undoubtedly increases the authority of the teacher of physical education. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject фізична культура і спорт ua
dc.subject заклад вищої освіти ua
dc.subject метод проєктів ua
dc.subject вища освіта ua
dc.subject дослідницькі технології у сфері фізичного виховання ua
dc.subject теорія фізичного виховання ua
dc.subject фізичне виховання в закладах вищої освіти ua
dc.subject physical education ua
dc.subject physical culture and sports ua
dc.subject institution of higher education ua
dc.subject project method ua
dc.subject higher education ua
dc.subject research technologies in field of physical education ua
dc.subject theory of physical education ua
dc.subject physical education in institutions of higher education ua
dc.subject.classification 37.041:371.14 ua
dc.title Проєктна методика викладання дисципліни «Фізичне виховання» у закладах вищої освіти ua
dc.title.alternative Project methods of teaching the discipline «Physical Education» in higher education institutions ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу