Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування професійної суб’єктності у процесі фахової підготовки вчителів початкової школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тесленко, Т. В.
dc.date.accessioned 2021-01-04T12:13:43Z
dc.date.available 2021-01-04T12:13:43Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Тесленко, Т. В. Формування професійної суб’єктності у процесі фахової підготовки вчителів початкової школи / Т. В. Тесленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика» , 2020. – Вип. 73 (т.2) – С. 92-95. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.73-2.21 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32580
dc.description.abstract Статтю присвячено аналізу професійної суб’єктності майбутніх учителів початкових класів як проблеми професійної педагогіки. Особливу увагу приділено розкриттю професійної суб’єктності як інтегральної професійно важливої якості, охарактеризовано її сутність, зміст та основні прояви в аксіологічному аспекті. Підкреслено, що сутність професійної суб’єктності майбутнього учителя початкових класів безпосередньо полягає у позитивному самоставленні до себе як до суб’єкта педагогічної діяльності й самоприйнятті як її суб’єкта, в її самодетермінації, самоорганізації, саморегуляції відповідно до виконуваних педагогічних функцій у початковій школі, вимог до педагога, а також внутрішніх переконань і суб’єктної позиції, що є своєрідною філософсько-педагогічною стратегією в педагогічній діяльності. Ця стратегія ґрунтується на ідеї пріоритетності загальнолюдських цінностей і самоцінності кожної особистості, що має лежати в основі професійної суб’єктності майбутніх учителів початкових класів. Розкрито сутність понять “суб’єкт”, “суб’єктність”, “суб’єктна позиція”, виділено основні компоненти процесу підготовки майбутніх учителів, а також аналізується проблема суб’єктності як педагогічного поняття у роботах різних науковців, які займалися цим питанням із різних позицій. Представлено педагогічні умови формування професійної суб'єктності майбутніх учителів початкової школи у процесі вивчення педагогічних дисциплін у навчально-виховному процесі, які забезпечують її формування. Зроблено висновки про те, що формування професійної суб’єктності як інтегрованої характеристики особистості студента, який здатний організовувати процес власного професійного зростання, виступає важливим завданням підготовки майбутніх учителів до успішної професійної діяльності. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the analysis of professional subjectivity of future elementary school teachers as a problem of professional pedagogy. Particular attention is given to the understanding of professional subjectivity as an integral professionally important quality, its essence, content and basic manifestations in the axiological aspect is characterized. It is underlined that the essence of professional subjectivity of the future elementary school teacher directly includes their positive attitude to themselves as the subject of pedagogical activity and self-acceptance as their subject, their self-determination, self-organization, self-regulation according to pedagogical functions in primary school, requirements to the teacher as well as internal convictions and subjective position which present peculiar philosophical and pedagogical strategy in pedagogical activity. This strategy is based on the idea of priority of all-human values and self-value of every personality which should be in the basis of professional subjectivity of the future elementary school teachers. The article reveals the essence of such notions as "subject", "subjectivity", "subjective position", highlights the main components of the process of training of future teachers, as well as the problem of "subjectivity" as a pedagogical concept in works of different scientists who were engaged in this issue in their scientific researches from different positions is analyzed; the pedagogical conditions of formation of professional subjectivity of the future elementary school teachers in the process of studying of pedagogical disciplines in educational process which ensure its formation are presented.The conclusions that the formation of professional subjectivity as an integrated personality characteristics of a student who is able to organize the process of own professional growth is an important task of training of the future teachers to successful professional activities are made at the end of the article. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject суб’єкт ua
dc.subject суб’єктність ua
dc.subject суб’єктна позиція ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject професійна суб’єктність ua
dc.subject учитель початкових класів ua
dc.subject педагогічні умови формування професійної суб’єктності ua
dc.subject формування ua
dc.subject subject ua
dc.subject subjectivity ua
dc.subject subjective position ua
dc.subject professional training ua
dc.subject professional subjectivity ua
dc.subject elementary school teacher ua
dc.subject the pedagogical conditions of formation of professional subjectivity ua
dc.subject formation ua
dc.subject.classification 378.011.3 – 051:373.3 ua
dc.title Формування професійної суб’єктності у процесі фахової підготовки вчителів початкової школи ua
dc.title.alternative Formation of professional subjectivity in the process of professional training of teachers of elementary school ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу