Велика увага приділяється в системах дошкільної освіти, підвищенню рівня та якості дошкільного навчання і підготовки дітей до школи як найважливішого чинника їх подальшого освітнього шляху аж до безперервної освіти «навчання впродовж усього життя».
У статті проаналізовано структуру сучасної дошкільної системи освіти у Великій Британії та у країнах Європеського Союзу (Франції, Німеччині, Фінляндії, Польщі, Швейцарії). Зазначено, що системи освіти цих країн мають свої особливості (у Великій Британії 93% дошкільних закладів забезпечується державою; у Франції навчання дітей у материнській і початковій школах здійснюється одним педагогом, що свідчить про їх тісний зв’язок; у Данії значна частина вихователів – чоловіки, що має особливе значення для дітей з неповних сімей; у Швейцарії існує дві концепції виховання дошкільнят, дві різні програми тощо). У результаті дослідження встановлено, що спільним для дошкільних закладів європейських країн є особлива увага до створення розвивального середовища та організація різних видів діяльності, що сприяє загальному розвитку дитини. До структури дошкільної системи введена спеціальна ланка – «передшкільний щабель» - як сполучна ланка дошкільної та шкільної освіти, що орієнтує їх не лише на наступність, але й на інтеграцію (напр., старша група материнської школи у Франції сполучена з першим класом початкової школи, у Швейцарії організовані комплекси: дитячий садок-школа тощо).
Большое внимание уделяется в системах дошкольного образования, повышению уровня и качества дошкольного обучения и подготовки детей к школе как важнейшего фактора их дальнейшего образовательного пути до непрерывного образования «обучение на протяжении всей жизни».
В статье проанализирована структура современной дошкольной системы образования в Великобритании и в странах Европейского Союза (Франции, Германии, Финляндии, Польши, Швейцарии). Отмечено, что системы образования этих стран имеют свои особенности (в Великобритании 93% дошкольных учреждений обеспечивается государством, во Франции обучение детей в материнской и начальной школах осуществляется одним педагогом, который свидетельствует об их тесной связи; в Дании значительная часть воспитателей − мужчины , что имеет особое значение для детей из неполных семей; в Швейцарии существует две концепции воспитания дошкольников, две разных программы и тому подобное). В результате исследования установлено, что общим для дошкольных заведений европейских стран является особое внимание к созданию развивающей среды и организация разных видов деятельности, которая содействует общему развитию ребенка. К структуре дошкольной системы введено специальное звено − «предшкольная ступень» − как связующее звено дошкольного и школьного образования, которое ориентирует их не только на следующую, но и на интеграцию (напр., старшая группа материнской школы во Франции соединена с первым классом начальной школы, в Швейцарии организованые комплексы: детский садик-школа и тому подобное).
Much attention is paid to pre-school education systems, improving the level and quality of pre-school education and preparing children for school as the most important factor in their further educational path to lifelong lifelong learning. The article analyzes the structure of the modern pre-school education system in Great Britain and in the countries of the European Union (France, Germany, Finland, Poland, Switzerland). It is noted that the education systems of these countries have their own characteristics (in the UK 93% of pre-school institutions are provided by the state; in France, the education of children in mother and elementary schools is carried out by one teacher, testifying to their close relationship; in Denmark, a large proportion of educators are men which is of particular importance to children from single-parent families; there are two concepts of parenting education in Switzerland, two different programs, etc.). As a result of the research, it was found that special attention is paid to the creation of developmental environment and organization of various activities that contribute to the overall development of the child. A special link has been introduced to the structure of the preschool system. – “Preschool” as a link between pre-school and school education, orienting them not only to succession but also to integration (eg, a senior group of a mother school in France is connected with the first grade of primary school, in Switzerland organized complexes: kindergarten- school, etc.).