Проаналізовано критерії, методи та рівні визначення реального стану сформованості мотиваційно-ціннісного
складника готовності майбутніх учителів початкової школи до організації дозвілля дітей. Метою статті є аналіз методики дослідження сформованості мотиваційно-ціннісного складника готовності майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності учнів молодшого шкільного віку. Для досягнення мети використано методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення. Визначено, що вчені по-різному трактують поняття готовності до професійної діяльності, визначають її структуру та методи дослідження. Враховуючи специфіку педагогічної діяльності вчителя початкової школи, роль дозвілля у навчанні й вихованні дітей в умовах нової української школи, автором визначено готовність майбутнього вчителя початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів як сформоване інтегральне ціннісно-особистісне утворення, яке сприяє успішній комунікації у колективній діяльності на основі усвідомлених морально-етичних норм, переконань, включає здатність до постійного професійного самовдосконалення, самовираження задля виховання дітей як суб’єктів дозвіллєвої діяльності. Наголошено, що мотиваційно-ціннісний складник готовності забезпечує мотивацію й регуляцію професійної діяльності, тому й потребує першочергового діагностування. Запропоновано алгоритм дослідження готовності майбутніх учителів до організації дозвілля дітей; визначено показники та методи дослідження стану сформованості мотиваційно-ціннісного складника готовності; охарактеризовано рівні її сформованості.
The article analyzes the criteria, methods and levels of determining the real state of formation of the motivational-value
component of willingness of future teachers of primary school to organize children’s leisure activities. The purpose of the article
is to analyze the methodology of studying the formation of the motivational value component of the readiness of future teachers
of primary school to organize leisure activities of pupils. For achieving the goal, research methods were used: analysis, synthesis, generalization. It is determined that scientists interpret the concept of readiness for professional activity differently, determine its structure and methods of research. Taking into account the specific pedagogical activity of teacher of primary school, the role of leisure in the education and upbringing of children in the conditions of the New Ukrainian school, the author defines the readiness of the future teacher of primary school for the organization of leisure activities of pupils as a formed integral value-personal education that promotes successful communication in collective activity on the basis of conscious moral and ethical norms, beliefs, includes the ability to constantly develop professional self-esteem, subjects of leisure activity. It is emphasized that the motivational and value component of readiness provides motivation and regulation of professional
activity, and therefore requires first priority diagnosis. It is offered the algorithm of research of future teachers’ readiness for
organization of children’s leisure activity. It is determined the indicators and methods of studying the state of motivational-value
component readiness formation and the levels of its formation are characterized.