DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5К(113) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27096
Title: Актуальні проблеми підготовки фахівців у галузі фізичної культури і спорту
Other Titles: Ukraine Actual problems of preparation of professionals in the field of physical culture and sports
Authors: Панчук, А.
Панчук, І.
Дутчак, В.
Keywords: підготовка фахівців
перспективи розвитку
професійна освіта
рухова активність
тренер
технології предметної діяльності
фізкультура
training of specialists
prospects of development
vocational education
motor activity
trainer
technology of subject activity
physical education
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Панчук, А. Актуальні проблеми підготовки фахівців у галузі фізичної культури і спорту / А. Панчук, І. Панчук, В. Дутчак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 К (113). - С. 268-272.
Abstract: У статті подаються актуальні проблеми підготовки фахівців у галузі фізичної культури і спорту. Зазначено, що будь-яка наука знаходить відносну самостійність тільки з виходом на її дійсний вихідний пункт, на її реальну предметно-змістовну основу. Тільки з того моменту і починається її дійсно системний розвиток, завдяки якому вона передбачає прийдешні потреби та інтереси практики, знаходить і розробляє форми, засоби та технології предметної діяльності, виявляє найбільш раціональні шляхи, визначає їх перспективи.
The article presents the actual problems of training specialists in the field of physical culture and sports. It is noted that any science finds relative independence only with the exit to its actual starting point, on its real substantive and substantive basis. Only from that moment begins its truly systemic development, through which it provides for the future needs and interests of practice, finds and develops the forms, means and technologies of substantive activity, reveals the most rational ways, defines its prospects. The problem of organizing the content of education focuses on both didactics and pedagogy of higher education, which defines the main criteria and methodological principles for the organization of educational work that can be successfully extrapolated into the system of training professional staff of physical culture and sports. Graduates of physical education colleges and physical education departments are not sufficiently trained to promote a healthy lifestyle and are not always the examples themselves in this sense. In addition, the curricula and programs of the faculties of physical education do not take into account the changing interests of the younger generation for different types of sports and are focused solely on the study of the school curriculum, while normative exercises become less attractive to students in the youth field. There is also no proper continuity in the teaching of general theoretical, biological disciplines, on the one hand, and sports and pedagogical - on the other. Teaching of many general theoretical disciplines is constructed so that it does not give students the applied theoretical skills and skills, and in the teaching of sports and pedagogical disciplines there is a reverse problem, when a significant part of study hours goes to "training" and the passing of control norms without proper theoretical and methodological preparation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27096
Appears in Collections:Випуск 5К(113)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Panchuk.pdf680.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.