DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5 (113) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25512
Title: Нормативне забезпечення якості професійної підготовки майбутніх магістрів середньої освіти з фізичної культури
Other Titles: Normative standards for professional training of future magistrates of secondary education and physical culture
Authors: Дутчак, Ю. В.
Сущенко, Л. П.
Keywords: навчальний план
забезпечення якості професійної підготовки
майбутні магістри середньої освіти з фізичної культури
the master plan
the security of the quality of the professional preparation
the future magistrates of secondary education of physical culture
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дутчак, Ю. В. Нормативне забезпечення якості професійної підготовки майбутніх магістрів середньої освіти з фізичної культури / Ю. В. Дутчак, Л. П. Сущенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 (113). - С. 51-55.
Abstract: У статті вказано, що з позицій сьогодення забезпечення якості професійної підготовки магістерського рівня вищої педагогічної освіти є пріоритетним завданням закладів вищої освіти України. Одним з напрямів забезпечення якості професійної підготовки магістрантів є якісні навчальні плани, що забезпечують формування конкурентоздатності випускників на сучасному ринку праці. Авторами проаналізовано сутність та зміст навчальних планів підготовки здобувачів ступеня магістра зі спеціальності 014.11. «Середня освіта (фізична культура)» у п’яти закладах вищої освіти України. Встановлені розбіжності у кількості годин, що виділяються на аудиторну та самостійну роботу магістрантів, тривалості та видах практики. Зазначені різнобічності можливі в результаті відсутності галузевого стандарту з даної спеціальності. Автори акцентують увагу на тому, що однією з ознак ефективності професійної підготовки майбутніх магістрів є відповідність освітнього процесу державним вимогам.
In the article is shown the terms of the position nowadays for the sake of the professional preparation of the master high level of the pedagogical education is the priority tasks in the educational establishments in Ukraine. One of the important direction is the training of the professional education of magistrates is quality teaching plans, which is guarantee formation the competitiveness of the graduation young people on the market. Preparation of the magistrates for speciality 014.11. " Secondary education (physical training)" for a day terms at 2018-2019 of the academic year can he found in 32 educational establishments. The authors have analyzed the supremacy and serpentine of the primary plans of the preparation of the magistrates for speciality 014.11" Secondary education (physical training)" at the fifth educational establishments of high level in Ukraine is formed 16% of the total establishments which is taken part in this training. The choice of the educational establishments have been speaking the presence of academic schools of professional training and administrative territorial state system and the number of magistrates. With the purpose of guarantee according to the contents of training specialist request regional and national markets (clients), modern production, the world and national science achievement, techniques and technological, realization private science schools and scientific research work in every university introduction of new techniques. Be settled disagreements in number of hours, which is given to the whole audience and self-independence work magistrates and duration and kinds of practice. Point the way to comprehensive education can be result of absent in the standard be this speciality. The authors pay attention to the fact that one is the sign of the affective of professional training is the process of state demands.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25512
Appears in Collections:Випуск 5 (113)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dutchak.pdf131.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.