DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2008 рік » № 1-2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2531
Title: Освіта в контексті сучасних соціокультурних змін
Authors: Кремень, В.
Keywords: суспільство
людина
сучасна система цінностей
personality
society
contemporary value system
Issue Date: 2008
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Кремень В. Освіта в контексті сучасних соціокультурних змін / В. Кремень // Філософія освіти: наук. часопис. - 2008. № 1-2(7)/Ін-т вищої освіти АПН України, Нац пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. - К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2008. - С. 15-21
Abstract: Для забезпечення ефективної осві­тянської діяльності сьогодні необхідно враховувати загальноцивілізаційні та національні тенденції розвитку суспіль­ства, що складають підґрунтя також для сучасних змін в освіті. Автор виок­ремлює кілька загальноцивілізаційних на­ прямків, що передбачають безумовні змі­ни усієї системи освіти України. Серед них: зростання динаміки суспільного роз­витку, розвиток демократії, глобаліза­ція, розвиток новітніх технологій. Ці зміни вимагають формування нової людини — людини знаннєвої, людини інноваційного мислення, лю­дини самодостатньої, вільної, демократичної особистості. З іншого боку, національні тенденції вимагають привернути особливу увагу освіти до питань формування сучасної системи цінностей, до питань патріотизму, національного єднання, а також до питань традицій на­шого суспільства. Всі ці тенденції утверджують серцевинні ідеї зміни в освіті і суспільстві — людино- і дитиноцентризм.
The universal and national tendencies of societal development (as a base for changes in education) have to be taking into account for ensuring of effectiveness of educational activity. The author shows several universal directions for future implicit changes of Ukrainian system of education: the growth of social development's dynamics, development of democracy, globalization, and development of modern technologies.These changes assume the formation of a new type of personality. According to this he/she has to be educated, self-sufficient, independent and democratic person with innovative thinking. From the other hand, the tasks of national educational system's development are closely connected with the problems of contemporary value system's develop­ ment. This system includes such values as patriotism, national solidarity, development of our society's traditions. All these tendencies lead to formation human- and childcentrism as a crucial idea for changes in education and society.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2531
Appears in Collections:№ 1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kremen`.pdf954.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.