DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 140 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25013
Title: Система вправ для диференційованого навчання майбутніх ІТ-фахівців професійно орієнтованого англомовного читання
Other Titles: The exercises system for differentiated instruction of English for specific purposes of reading comprehension to the future IT-specialists
Authors: Синекоп, О. С.
Keywords: диференційоване навчання
майбутні ІТ-фахівці
професійно орієнтоване англомовне спілкування
система вправ
читання
навчальний стиль
рівні володіння іноземною мовою
differentiated instruction
future IT-specialists
English for specific purposes
exercises system
reading comprehension
learning style
levels of foreign language proficiency
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Синекоп, О. С. Система вправ для диференційованого навчання майбутніх ІТ-фахівців професійно орієнтованого англомовного читання / О. С. Синекоп // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. СXХХХ (140). – С. 205-214.
Abstract: В статті розглядається проблема розробки вправ для диференційованого навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій професійно орієнтованого англомовного читання. Проаналізовано наукові досягнення щодо розробки системи вправ для диференційованого навчання читання. Окреслено вміння професійно орієнтованого англомовного читання для навчання ознайомлювального, переглядового та вивчаючого читання. Укладено систему вправ для диференційованого навчання професійно орієнтованого англомовного читання. Визначено дві підсистеми вправ (вправи для формування навичок професійно орієнтованого англомовного читання та вправи для розвитку вмінь професійно орієнтованого англомовного читання). Окреслено групи вправ до двох підсистем. Враховано рівні володіння іноземною мовою та навчальні стилі студентів майбутніх ІТ-фахівців. Представлено приклади вправ для різних груп диференційованого навчання професійно орієнтованого англомовного читання.
The article deals with the problem of developingthe exercises system for differentiated instruction of English for specific purposes of reading comprehension to the future specialists in the field of information technologies. The scientific achievements in the exercises system developingfor differentiated instruction have been analyzed. The skills of English for specific purposes for teaching skimming,scanning and detailed reading in differentiated conditions are determined. The exercises system of English for specific purposes of reading comprehension for differentiated instruction is considered. Two subsystems of exercises (exercises for the formation of reading comprehensionsubskills for English for specific purposes and exercises for the development of reading comprehensionskills for English for specific purposes)are defined. The groups of exercises for two subsystems have been analyzed. The levels of foreign language proficiency and the learning style of future IT-specialists are taken into account. The examples of reading comprehension exercises for differentedinstruction of English for specific purposes are presented
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25013
Appears in Collections:Випуск 140

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Synekop O. S..pdf264.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.