DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 140 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24978
Title: Педагогічний супровід як умова процесу формування культури самоосвіти майбутнього вчителя музики
Other Titles: Pedagogical accompanimentas a condition of the process of forming a culture of self-evolution of the future music teacher
Authors: Чжан Тан Лінь
Keywords: педагогічний супровід
освітній процес
індивідуальний маршрут
культура самоосвіти
майбутній вчитель музики
pedagogical support
educational process
individual route
culture of self-education
future music teacher
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Чжан Тан Лінь. Педагогічний супровід як умова процесу формування культури самоосвіти майбутнього вчителя музики / Чжан Тан Лінь // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. СXХХХ (140). – С. 244-250.
Abstract: Розглянуто педагогічний супровід індивідуального освітнього маршруту майбутнього вчителя музики як умову процесу формування культури самоосвіти студента в опорі на особистісно-творчий потенціал. Педагогічний супровід забезпечує створення індивідуального освітнього маршруту студента, прийняття студентом оптимальних рішень у ситуаціях життєвого чи професійного вибору, допомагає в подоланні труднощів, сприяє створенню ситуацій успішності у досягненнях. В цьому контексті автор статті аналізує два напрями управління індивідуальністю, що існують в музичній педагогіці. Завдяки реалізації педагогічного супроводу процес формування культури самоосвіти майбутніх учителів музики протікає більш ефективно, оскільки стає вагомим фактором забезпечення позитивного засвоєння фундаментальних теоретичних і практичних знань і умінь самостійної діяльності.
The pedagogical support of the individual educational route of the future music teacheris considered as a condition for the process of forming a culture of student self-education based on the personal-creative potential. The leading theoretical ideas of pedagogical support, its functions, strategy and means of implementation are determined. Pedagogical support ensures the creation of an individual educational route for a student, the student’s making optimal decisions in situations of life or professional choice, helps in over coming difficulties, contributes to the creation of situations of success in achievements. In this context, the author of the article analyzes two are as of individuality management that exist in musical pedagogy. Thanks to the implementation of pedagogical support, the process of forming a culture of self-education of future music teachers proceeds more efficiently, since it becomes a significant factor in ensuring a positive mastery of the fundamental theoretical and practical knowledge and skills of independent activities
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24978
Appears in Collections:Випуск 140

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhang Tang Lin.pdf185.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.